Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vilke verksam substans bör man använda vid avmaskningen innan uppstallningen? Samma som vid betet?
Svar
1
· Visningar
564
Senast: pinky
·
J
Hästvård Hunden har troligen fått rävskabb och hon brukar vara inne i stallet och springa, nu undrar jag om någon vet om det kan smittas av på...
Svar
4
· Visningar
723
Hästvård vad e de dom gör egentligen??? :confused: har aldrig riktigt förstått det... så de skulle vara snällt om nån kunde förklara det för...
Svar
4
· Visningar
992
Hästvård Hästen är 10 år, och utdömd och triangelmärkt förra året för en medfödd hasledsdefekt som upptäcktes när han var åtta år. Defekten gav...
2
Svar
31
· Visningar
3 618
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Håll tummarna idag kära vänner, skall på kliniken IGEN nu på förmiddagen. Hältan ger sig inte och vi ska fortsätta där vi slutade förra...
2
Svar
37
· Visningar
2 281
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård I torsdags var jag inne på kliniken med min häst på grund av hälta. Vi har varit inne två gånger tidigare, förra gången blev hon...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: majja22
·
F
Hästvård Jag kom idag hem från min semester som varade i 14dagar. Hästen har fått vila men har tömkörds lite också. När jag kom ut till stallet...
Svar
10
· Visningar
1 091
Senast: Fladde
·
N
Hästvård Någon som kan berätta om orsaker, symptomen, behandling, eventuella men m.m. ?? ...skulle vara urgulligt :p
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Mitt fullblod har äntligen fått diagnos. Stressfraktur på höger fram, total boxvila i minst två månader, kalciumtillskott och schock...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: LLaika
·
N
Hästvård En av hästarna i stallet jag jobbar är sned i korset, därmed också mer musklad på ena sidan. "Hovis" föreslog då att en sula på en cm...
Svar
8
· Visningar
1 512
Senast: Asa_S
·
L
Hästvård \"Min häst ska inte ha något vatten i hagen\" I mitt stall finns verkligen den värsta iq-måsen som finns. :smirk: Vi har klagat på att...
2
Svar
31
· Visningar
4 285
Senast: BuenoBull
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av hasgalla? Min pålla fick hasgalla på båda bakbenen när hon var på inridning. Sen dess när jag fick hem...
Svar
9
· Visningar
4 551
Senast: MischaMir
·
Hästvård Vad vet ni om detta och hur brukar det yttra sig? Hur smittas de? / Maris
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Maris_
·
Hästvård Vad är det & hur ser sådana ut?? Min häst skall skos med den sorten fram för att främja överrullningen. Tacksam för svar pga min...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: paragon
·
I
Hästvård Min inackodering skadade ögat häromdan, det svällde upp rejält och rann lite, men försvann dan efter. Ägaren misstänkte att hon blivit...
Svar
5
· Visningar
2 101
Senast: Idka
·
Hästvård Vad innebär det när en travhäst får problem med x-plattan? (eller hur det nu stavas) :confused: Är det något som återkommer som ett...
Svar
5
· Visningar
2 640
Senast: seejii
·
B
Hästvård Snälla ni hjälp mig med råd. Har hittat min drömhäst, men han hade 1,5 på böjprovet på båda frambenen och så har han hela skor fram sk...
Svar
18
· Visningar
1 462
Senast: Tinen
·
J
Hästvård Har ni era hästar vaccinerade mot det?? Varför, varför inte? Vad kostar det att vaccinera mot det och hur många gånger är...
2
Svar
29
· Visningar
2 277
Senast: Reykur
·
Z
Hästvård Vi har våldsamt mkt fästingar och otyg..min förra häst hade dessutom Borrelia. Har alltid använt switch, och det hjälper! Men vågar jag...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Iglatjarn
·
Hästvård Kan man vaccinera hästen mot stelkramp, botulism och influensa på en och samma dag. Jag menar om man kan ge tredje sprutan för stelkramp...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka