Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård När hästen vaccinerades sist glömde jag vaccinationsboken hemma :o Fick då en lapp från vet. Nu är den lappen borta... :crazy...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Görel
·
U
Hästvård Är det någon som kan tipsa om ett träningsprogram efter behandling för knäledsinflammation?
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Tasja
·
N
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu. Hur ska jag behandla hästen efter riktigt hårda pass, alltså muskelmässigt. Tänker speciellt nu på...
Svar
5
· Visningar
1 737
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Min häst har vrickat sig i hovleden och ska nu gå i konvalescent hage i 7 veckor (!!!) och han får därför inget krafftfoder pga att...
Svar
8
· Visningar
964
Hästvård Vad har era hästar för skor?? Hur skos dom med andra ord.. Hur höga e dom o vilken skostorlek har dom??? Funderar på om en häst med...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Lazio
·
M
Hästvård Hej! Är det fler än jag som är tvugna att ta in hästarna under dagarna nu på högsommarn? (Pga värme o broms) Det är inte heller...
2
Svar
26
· Visningar
1 564
Senast: Move_Over
·
E
Hästvård Jag hyr en häst, och efter att jag galopperat ca 1 ½ varv så börjar hon hosta. Jag tror att det är för att hon inte har så bra...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: Egonson
·
Hästvård Min pålla har väldigt djup mittstrålfåra - framförallt på framfötterna. Det har oxå påverkat strålen så fåran börjat vandra "uppåt" om...
Svar
7
· Visningar
3 753
Senast: Stopek
·
B
Hästvård Min häst har antagligen blivit biten eller stucken. han är svullen över ögonen och dom rinner. han är lite irriterad i slemhinnorna men...
Svar
5
· Visningar
3 345
Senast: *mathilda*
·
E
Hästvård Min stackars häst har fått en massa bett precis framför sadelgjordsstaden vid armbågen. Små svullnader som det flagnar av hud på och...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Zolimita
·
Hästvård Min häst har, som jag skrivit om i flera tidigare trådar, hosta. Nu har dom gått ute dygnet runt och har bara ätit gräs dagtid och...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Shaggy
·
M
Hästvård Hej! Ett grannstall har ringorm. Dessa är under behandling dock. Min fråga är; Får man, om man står i drabbat stall, åka ut och...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Lena_B
·
Hästvård Hur bra ser hästen om den har flugmasken på sig på natten, brukar ta av dem då, men måste jag det? Grannen ska titta till hästarna nu...
Svar
12
· Visningar
1 562
Senast: maskot
·
S
Hästvård nån som vet någon bra salva man kan ha i mungiprona på hästen? försöker rida med hackamore så ofta som möjligt (när jag rider ut) men de...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: maskot
·
M
Hästvård Hra lånat en shettis nu under sommaren och hon går kanske på för mycket bete.. vd jag vet har hon ej haft fång någon gång.. men så idag...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Hej ! Jo jag undrar lite vad ni tvättar era hästar med , vad är bäst . :confused:
2
Svar
25
· Visningar
1 862
Senast: Mirre
·
K
Hästvård hur gör ni när ni tvätter eran häst? hur varmt vatten har ni? lägger ni på täcke efteråt? vilket schampo använder ni? skriv hur ni gör..
Svar
3
· Visningar
732
N
Hästvård Ska till kliniken igen för att kolla igenom hästen igen. Han var kollad innan jag köpte honom (för över tre månader sedan) men känns som...
Svar
10
· Visningar
1 290
Senast: Alexandra_W
·
E
Hästvård Hej! Lite historia: Köpte för drygt två år sen en f.d. travare som var ok vid vet.besiktning och fick hem hästen och efter två månader...
2
Svar
21
· Visningar
1 648
Senast: Express_Pearl
·
A
Hästvård jag har en 3åring hemma (shettis) som tidigare aldrig visat något ang patellaupphakning men senaste två dagarna har han hackat i...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit