Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad gör man med ärtstora hårda knutor som ligger precis under huden på ryggen där sadlen ska ligga.Trodde först att det var fodret...
Svar
12
· Visningar
1 755
Senast: carnival
·
Z
Hästvård Vi har en fölunge på bete hos oss som är född 200503 och hennes hovar är väldigt dåliga, de spricker, delar på sig så det kommer in grus...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: zorro
·
Hästvård Kelefjant fifflar med pälsfällningen igen. Hon började fälla i tid, men hon har inte slutat fälla än (även om hon fäller ganska lite nu)...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: apocalypsen
·
Hästvård För ca två månader sålde jag min underabara fyraåriga mara Charlie, världens underbaraste ponny, hade haft honom i tre år men tyvärr så...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: Bison
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av hickande hästar?
Svar
8
· Visningar
1 004
Senast: AnnaKarinA
·
N
Hästvård Msm-kräm är tillbaka på stc:s lista, varför var den bara borta 1 månad, någon som vet vad som gäller (säkert 100%) ang.MSM. :confused:
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: martha
·
H
Hästvård Är detta bärrandsröta som syns på hoven nedan? Eller vad kan det vara? Tilläggas ska att hoven har börjat flika sig från skåran, stora...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Bibi
·
K
Hästvård Någon som hört att dräktiga ston läker skador bättre än normalt? (Ryktet kommer ursprungligen från en veterinär för länge sedan.)
Svar
3
· Visningar
747
Senast: knasan
·
Hästvård Ja, det är så hett nu om dagarna! Bara man står i solen blir man alldeles matt, hur går det då för hästarna som har både päls och står...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: skuggi
·
E
Hästvård Hej! Har precis varit nere i Camargue och fotat en massa hovar. Det är alltså hästar som går ute i flock på ytor om ca 5 ha/häst...
2
Svar
30
· Visningar
2 702
Senast: Elisabethh
·
1
Hästvård Jag har en fråga ang hovar jag skulle behöva få svar på. De översta ca 2 centimetrarna på min häst hovar är liksom vågiga, som en...
2
Svar
21
· Visningar
10 792
Senast: kalamare
·
C
Hästvård Hur har ni andra lagt upp träning efter att hästen har haft fång, och efter hur lång tid. Berätta gärna hur ni har kommit i gång...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Millz
·
Hästvård Har idag fått konstaterat att min häst med största sannolikhet är allergisk mot pollen :cry: (bukandning/ökad andningsfrekvens, vidgade...
Svar
10
· Visningar
2 425
Senast: sture
·
Hästvård I april fick min häst en blödning på förstärkningsbandet. (Konstaterat vid UL.) Ingen behandling, veterinären sa att det var bara att...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: CosmicQueen
·
M
Hästvård Vad är egentligen ligament o vad fyller de för funktion? Har en pålle som blivit behandlad i kotleden, vilket hon blev mycket bättre...
Svar
3
· Visningar
1 550
Senast: nannaxa
·
Hästvård Min shetlandsponny fick fång i söndags. Veterinären var ute och gav henne antiinflammatoriskt och b-vitamin. Vi fick nått pulver som vi...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Amica
·
E
Hästvård Sällar mig till "hovhysterin".. :D Kan någon vänlig själ förklara, kanske visa bilder, på hur en bruten vs. normal tåaxel ser ut?
Svar
8
· Visningar
4 956
Senast: NinasApache
·
Hästvård Var kan man köpa citronella olja?
Svar
9
· Visningar
3 978
Senast: Sweet
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av kastrering av små föl?? Och då under två månaders ålder. Tillväxt? Social kompetens?? Utseende??? AM
Svar
16
· Visningar
1 854
Senast: Morotsbiten
·
Hästvård Hej, min lilla islänning har eksem.. nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med hennes svans.. förra året hade hon "ingen" kan man...
2
Svar
21
· Visningar
1 695
Senast: Tibra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Remisser 1177
  • Ögonbryns-serum??
  • Tvillingar!?