Ev T-märkning

Sv: Ev T-märkning

Jag var osså på klinken igår och Queen äter osså cortison tabletter. :crazy:
Svullanden vill inte ge med sig, kollade senorna igen, men dom är helt rena, hon har en svullnad ovanpå senorna som inte vill försvinna, är dessutom varm.
Dock var hon helt ren i benet igårkväll och idag, alltid något...

Hoppas ni får någon ordning på vad det är som felar med Zita nästa gång du ska in...
Men vad säger du, är det en ny vet då? Inte norskan?
Vem är det då, vet du det?

För jag ska osså in om 3 veckor igen om det ej är bra...

Jag frågade henne om hon var kvar och det skulle hon inte vara, MÖJLIGEN kanske L-G hade kommit tillbaka men hon var osäker :(

Du måste har varit där på morgonen för jag kom före 13 och åkte strax före 4. jisses vilken väntan det var, fick komma in en timme försent.

Jag hade turen att få en tid 8.15, så vi fick komma in på en gång. :D Kan tro att det var smått kaos där på dagen sedan, var redan 4 stycken på kö som stod och väntade efter oss då vi åkte kl 9.

Och annars om inte L-G är tillbaka så är det någon ytterligare ny då? Vad jobbigt isf. :crazy: Jag tycker hon var bra den här tjejen...

Vill inte vara elak men varför t-märka en häst som har ont/är halt? Förstår att man inte vill ta bort en häst men att t-märka den då den inte är ok tycker jag är lite i mesta laget :confused:

jag antar att det är mig du adresserar inlägget till eftersom jag aldrig hört att Queen skall T-märkas.
Zita har varit halt av och till i 5 år, hältan går inte att få bukt med vad vi vet IDAG, hon är under utredning, blivit opererad går dessutom på cortison. Ursäkta mig, men jag gör allt jag kan för min häst. Jag tycker dessutom att T-märkning när det finns rimliga skäl är alldeles ypperligt då hästen vid en eventuell försäljning inte kan säljas som tävlingshäst, för har den ont så ska den baske mig inte tränas inför tävling heller utan ridas/promeneras/avlas på efter sin individuella förmåga.
Man T-märker ju hästen för att den inte har kvar full träningsförmåga, eller hur ???

Om inlägget var riktat mot Cosmic Queen så kan jag intyga att hon gör ALLT även hon för sin häst.

Joyride skrev:
Förstår att man inte vill ta bort en häst men att t-märka den då den inte är ok tycker jag är lite i mesta laget :confused:

Jag skall ta bort min häst hemma med den lokala avlivningsservicen om det visar sig bli aktuellt

:confused: Antar att inlägget inte var till mig. Här är inte fråga om någon t-märkning, min häst har "bara" lymfangit. :D
Förvirrande då man inte svarar på rätt inlägg... :crazy:

du SKÄMTAR???? Jag måtte se ut att vara gjord av pengar för det sa norskan, att det är troligen det sista alternativet om hon inte blir 100% bra efter behandlingen. Undrar om F*****m ersätter scint???
Måst slå en pling känner jag :(

En häst i vårat stall var nyligen ner och gjorde scintröntgen (tror jag det var, hoppas jag inte blandar ihop nu...) på Ultuna. Agria ersatte iaf för dom.

Jag ringde Folksam och de ersätter allt utom resan. Jag påpekade att det kanske kostar bolaget mer än det smakar och de höll med :cool:

Vi får se om jag tycker att det är värt det efter behandlingen och framförallt om veterinären, vem det nu blir, anser att det är nödvändigt. Då är ju bara att åka....

Håller tummarna jag med.
Vet någon vad som hänt med vår L-G? Han har ju varit borta bra länge nu.
Ni kanske kan PM:a om ni vet.

Hoppas sötisen blir bra nu, hade jag haft ett eget stall hade jag gärna tagit henne annars om hon bara ville gå som en liten pensionär och tjusas med Beson hela dagarna :) Kanske kan bygga en box på baksidan av huset jag ska hyra :D

Jobbigt när det blir olika veterinärer hela tiden. Hann med 3 under våran tid också, men jag hoppas jag slipper åka dit igen på ett bra tag.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 930
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar