Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Köpte precis innan sommaren en ny häst och när vi stallade in dom efter betet i slutet på september så har jag tyckt att han äter sitt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 916
H
Hästvård Var ska en häst, korsning eng fullblod-fjord registreras?
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Jezzie
·
M
Hästvård Vet inte om detta är inne på rätt forum.. annar får moderaton lägga in den där den ska vara=) Jo tänkte höra med er som har äldre...
2
Svar
24
· Visningar
2 159
Senast: Morotsbiten
·
E
Hästvård Hästen min har trots mina pillriga fingrar och smörj med salva fått lite hård hud i ena karleden, på det vita benet. Jag mjukar upp...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: emelit
·
M
Hästvård För att göra en lång historia kort.. Avlivade min förra häst i juni förra året pga. spatt som gjorde honom oridbar.. Jag hade haft...
Svar
13
· Visningar
1 270
Senast: Muupannkakan
·
Hästvård Skriver för stallkompisens räkning då hästen hennes dragit på sig en otäck svullnad. På höger sida av bogen har det upptäckts en...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Görel
·
Hästvård Vad menar egentligen en veterinär när h*n talar om "klinisk erfarenhet"? När det gäller forskning så har man ju kontrollgrupper och...
Svar
1
· Visningar
3 798
Hästvård tänkte ha grenar i boxen som sysselsättning till min stackars ponny som åkt på boxvila. Men vilka träd brukar hästarna föredra och vilka...
2
Svar
26
· Visningar
17 631
Senast: Yossarian
·
Hästvård Hur vanligt är det att ston får fång i slutet på dräktigheten? Är belastningsfång och vanlig fång samma sak? Hur behandlar man ett sto...
Svar
13
· Visningar
4 712
Senast: martha
·
Hästvård Kom igen nu och ge mig era bästa tips. Rent generellt, hur skyddar man sår bäst mot flugor och annat otyg?
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Hallonsoda
·
B
Hästvård Har fått hem en ettårig shettishingst som skulle vara sällskap åt min hingst, men denna lilla häst var så otroligt undernärd och har en...
2
Svar
37
· Visningar
4 309
Senast: Bonanza
·
O
Hästvård Igår när jag var och såg till min pålle på betet, fick jag se att min han hade fått ett sår strax intill ganaschen! Sprayade på lila...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: Becca85
·
B
Hästvård Körde ut landsvägen uta till köpcentret idag och la märke till två hästar i en hage som innehöll mer smörblommor än gräs.. kan detta...
Svar
15
· Visningar
1 999
Senast: Bubbla
·
Hästvård Kom till stallet igår kväll och får se att min häst är helt prickig i hela huvudet, halsen och under magen. Konstaterade snabbt att det...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: EmelieR
·
Hästvård Hur är det med pulsen man kan känna i kotan, ska den vara där eller är det något fel när man känner den? Tex vid fång, hur menas det då...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: armada
·
Z
Hästvård Min häst har 4 vita och får mugg på sommaren. Mer än på vintern. Tror det är fukten i gräset. Benen är torra och rena men med små...
Svar
7
· Visningar
3 579
Senast: Molekyl
·
Hästvård Kom i diskussion med en annan hästtjej om nackbandmasken, för hennes vet. hade sagt till henne att maska mot det pga att hennes häst...
Svar
6
· Visningar
1 596
Senast: Mynta2
·
Hästvård Är det vanligt att haedshaking drabbar unga hästar (2-3 år)? Vad jag läst mig till är det vanligtvis äldre hästar som drabbas.
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Salandge
·
E
Hästvård Jämt och ständigt hör man hur folk pratar om gallor på hästens ben. Jag tror jag har förstått att det är några slags knölar... men...
Svar
6
· Visningar
14 782
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård Min häst låg inne på djursjukhus för några veckor sedan. Försäkringsbolaget direktreglerade skulden när jag hämtade hästen. Jag har...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka