Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har Switch på min häst, men ser att hon blir biten under magen och på juvret ändå. Vad är bra att smörja med där? Antar att det...
Svar
10
· Visningar
1 558
Senast: skuggi
·
T
Hästvård Kastrerade min alldeles nya 5-åring för tio dagar sedan. Allt gick bra, liggande på klinik följt av 5 dagars boxvila och sedan ut i...
Svar
7
· Visningar
3 352
Senast: legolaspiggelin
·
H
Hästvård Hur mäter man om man vill veta hur stor en ettåring blir som vuxen? Stallägaren har ett halvblod som är exakt ett år nu, och det vore...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: grimman
·
Hästvård och vart köper man det billigast? Hur mycket ska man ge till en 600kg/häst?
Svar
3
· Visningar
1 313
Senast: pys1
·
Hästvård Medryttarhästen (ett halvblod) har mycket dåliga fötter, och går därför sedan ett halvår barfota bak och med flappskor fram. För någon...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Mabuse
·
B
Hästvård 19.30 - kom till stallet & skulle ta in hästen från betet. möts av en hängig & seg häst. får knappt ut honom ur hagen, han går stappligt...
2
Svar
27
· Visningar
2 478
Senast: Tinen
·
K
Hästvård Jag har en femgångsislandshäst. När jag var hos veterinären för en vrickning på vä bak upptäckte de även en hälta på vä fram. Jag har...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: knasan
·
Hästvård Har gjort träckprov på hästarna och det hittades 300 EPG blodmask. Ska nu avmaska och tänkte använda mig av ett Ivermectin-preparat. Om...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård :cry: Undrar om någon av er har varit med om att er valack fått penissten. alltså en slags vitt hårt stenbildning vid själva...
Svar
7
· Visningar
8 707
Senast: mackan
·
Hästvård Var till ATG med min pålla idag. Ett återbesök pga kotledsinflammation. Eftersom pållan inte var bra vid detta återbesöket så röntgades...
Svar
0
· Visningar
2 652
Senast: lizzie
·
Hästvård Vad är skillnaden mellan röda, gula och orangea fästingarna och de svarta och gråa :confused:?
Svar
12
· Visningar
10 705
Senast: tio-i-tre
·
C
Hästvård Jag sålde min dotters C-ponny i april och köpte istället en liten häst till henne. Nu två månader senare står vi här med två hästar i...
Svar
4
· Visningar
1 485
Senast: tess71
·
Hästvård Jag vet absolut inte vad vi ska göra med vår pålle längre. Han slänger skor till höger och vänster, främst då när vi galopperar. Det är...
2
Svar
37
· Visningar
3 052
Senast: sjoberga
·
H
Hästvård Min häst hade jättestora problem med sin svåra klåda i man och svans. Hon började klia sig i April till Oktober och vägrade att vara ute...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: hejzan
·
A
Hästvård Undrar hur mycket käken ändrar sig under fölens uppväxt. Såg ett 3 månaders föl som har ett underbett och där ägaren sa att det kommer...
Svar
13
· Visningar
3 039
Senast: annele
·
B
Hästvård Är det verkligen så att lagen om att man måste ha pass träder i kraft 1 Januari 2006, men lagen om att man måste ha pass för att slakta...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 662
Hästvård Vattnet i vårat stall har varit jättekonstigt de 2 senaste dagarna. Har varit riktigt brunfärgat, det trodde vi kunde bero på rost? Men...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Pigalle
·
N
Hästvård Vet inte om den skall ligga här eller på foder men jag bara undrar om ni släppt era hästar på bete ännu och om inte varför? Jag tycker...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 164
Senast: Egonson
·
Hästvård Hur får man bort kåda från en häst som är helt full i det?? :smirk:
2 3
Svar
47
· Visningar
11 064
Hästvård Har fått höra från en bonde att på bete som ligger ut med havet där havsvatten sköljs upp på ängarna ska det finnas någon typ av parasit...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: fred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka