Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Tänk dig att din veterinär ställt diagnosen fång på din häst och detta medfört höga kostnader avs. behandling och medicin. Det visar sig...
Svar
10
· Visningar
3 453
Senast: arabia
·
Hästvård Men, hur gör man när ponnyn är 3 år och oinriden? :smirk: Har ett treårssto, C-ponny, New forest, som kom hem i början av juni...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Angel
·
S
Hästvård Lite funderingar som jag har efter att ha läst en annan tråd här på Buke.. :confused: *En del här verkar tycka det är grymt att...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 005
Senast: Guatemala
·
Hästvård Vad är en bra hästägare, vilka kunskaper bör man ha och framförallt hur vet man vems råd man ska lyssna på? :confused: När jag var...
Svar
18
· Visningar
1 314
Senast: Rotterö
·
Hästvård här om veckan böjade håret i svansroten att lossna!!! hon kliar inte, men när man borstar så åker det av en hel drös med strån... i...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Messy
·
Hästvård Min vbls valack på 13 år får varje vinter exem. Han har fått det i samband med användning av det nya täcket. Kan det vara möjligt att...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Becca85
·
M
Hästvård I måndags fick min häst troligen en spark strax brevid höftknölen och det blev ett djupt sår där, ca 7 cm långt och på djupet nästan in...
Svar
3
· Visningar
1 976
Senast: majja22
·
Hästvård Frågan rakt på sak Vad finns det för anledningar att en häst får hovledsinflamation? Att kotledsinflammation är väldigt vanligt och...
Svar
10
· Visningar
2 169
Senast: Bison
·
K
Hästvård vad tycker ni man ska ha i en sjuklåda? och tycker ni man ska ha en egen sjuklåda till sin egna häst? eller kankse både och, en själv...
Svar
5
· Visningar
4 637
Senast: Smulan75
·
O
Hästvård Någon här som vet vad tiopack Ivomec resp Banmith kostar?
2
Svar
26
· Visningar
6 114
Hästvård Jag är inte så jätteintresserad av att stoppa i min häst pulver och piller i onödan, det brukar ju dessutom kosta en del pengar vilket...
Svar
13
· Visningar
1 508
K
Hästvård har skrivit upp en del saker som andra här på buke har i sin sjuklåda, så nu undrar jag vad det är jag kan ta bort och vad är det mera...
Svar
7
· Visningar
2 343
A
Hästvård Såg en häst häromdan som verkade ha svårt för att röra på sej, speciellt bakbenen, gick väldigt stelt och verkade ha ont, svansen va...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: aana
·
T
Hästvård Hjälp, snälla... :bow: Har nu bokat tid för kastrering av min nya 5-åriga hingst. Det blir liggande, sövd på klinik pga årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 675
Senast: Texaz
·
Hästvård Min häst har fått sårskorpor antagligen på grund av vädret. Det är från början inte sår men när de lossnar blir det sår. De blir mer och...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Mynta2
·
K
Hästvård vad är erat bästa tips på hur man ska få ner magen på hästen? särkillt nu under betstiden, då magen blir väligt tjock? :p
Svar
4
· Visningar
670
Senast: EmblaAsk
·
S
Hästvård Min valck på 21 år skadade sig förra vintern,en vrickning på hö bak.Han har aldrig blivit helt återställd efter det men fungerar att...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: FUNNY
·
Hästvård Hej! Det talas mycket om att exem enbart har med insekter och bete att göra. Stämmer verkligen detta? Vi bor vid havet på Österlen här...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: corvette
·
A
Hästvård Min Pålla beter sig LITE onormalt. Vad tror ni det kan vara? I söndags körde vi en sväng, lite längre än vanligt, mest på grusväg och...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Alanis
·
C
Hästvård Hoppas nån här kan ge mig goda råd... Har köpt en häst, för ca 1 månad sen, hon gick inte igenom vet.bes. helt, hon markerade på...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: Contessa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka