Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
2
· Visningar
3 721
Senast: AnnaKarinA
·
K
Hästvård jag lyfte på svansen en dag å då såg jag att min häst hade både små och stora hårda knölar på svansroten och lite vid "hålen". är det...
Svar
7
· Visningar
3 404
Senast: Lena_B
·
Hästvård Börjar känna mig smått uppgiven... Historia: Köper 7-årig vallack för tre år sedan. Litet halvblod. Enl. uppgift mest skogsriden...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: AnnaKarinA
·
C
Hästvård Herre gud!!!! Känner mig SÅ skyldig!!! :eek: Fick ett telefonsamtal idag från min veterinär som hade fått resultatet på blodprovet...
Svar
7
· Visningar
1 290
Hästvård Hej!! Är det helt uteslutet att släppa en eksemhäst på sommarbete?? Kanske ett vinterbete passar bättre?? Finns det?? Hur skulle det...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Balderum
·
E
Hästvård Hur stor/liten är er/era hästars hage/hagar? Vad tycker ni är det absolut minsta för ponny och stor häst?
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: Blue_moon
·
J
Hästvård Nu har min häst gått på bete i ca 3 veckor och det har kommit totalt 6 hästar till betet. Och nu kan jag inte fånga henne längre. Hon...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: sante
·
V
Hästvård Någon som vet lite om blodmasken ? vart befinner den sig? hur får hästen den ? vad händer med hästen när den fått det? fakta?? :D...
Svar
16
· Visningar
2 083
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Vad ger kylera för efekt? När ska man använda det och när ska man inte använda det?
Svar
3
· Visningar
904
Senast: _Runaway_
·
R
Hästvård Min ena häst måste pga av skada gå ensam i sin hage i år. Tyvärr finns det då bara en hage tillgänglig för honom och i den finns det...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Jezzie
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av behandling med akupunktur? Mot vilka problem använde ni det? Vilka var resultaten? Behandlades hästen...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: Ewe89
·
T
Hästvård Jag är inte så bra på hästens anatomi... :o Igår när jag tog in min pålle så var han svullen precis under kotan på höger fram. Jag...
Svar
2
· Visningar
2 482
Senast: Trampe
·
Hästvård Okej, nu fattar jag varför Kele mot alla odds blev friskförklarad igår, det är ju för att hon måste bli frisk från en grej i typ ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Hästvård Hejsan! Har en undran om min häst framben så jag tänkte kollar här med er om det är någon som varit med om något liknande. För 3...
Svar
8
· Visningar
2 843
Senast: Taz
·
S
Hästvård Pållen har nu återigen fått en svullnad i höger bakben, är lite ifylld strax över kotleden samt starx under knät, samt är lite varmare i...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: gladys
·
T
Hästvård Finns det någon som kan hjälpa mig?Det gäller ett avmasknings medel som har smak av äpple.....vet någon vad detta avmaskningsmedlet heter???
Svar
2
· Visningar
681
Hästvård Min häst har förmodligen gått och dragit på sig en kotledsinflammation, och jag får inte tid på kliniken förräns den 1:a juli! :eek: Så...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: neferra
·
Hästvård tänkte bara tipsa alla er kära bukare med hästar som har rosa näsor, sådär lite lagom nu inför sommaren å allt :bump: Inget som gör...
2
Svar
31
· Visningar
2 464
Senast: Apollo
·
R
Hästvård Vad ska jag använda för myggmedel till mitt sto som har en liten fölis?? Vill inte att fölis ska få i sig medel som är giftiga......
Svar
8
· Visningar
1 789
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Efter en vurpa på ett hinder för snart 2 månader sedan där hästen bla fastnade med ett bakben och drog höft/bäcken ur läge, svullnad i...
Svar
4
· Visningar
1 690
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd