Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Jag var och hälsade på min unghäst på betet i helgen. En 2-åring hingst som gick tillsammans med ett knippe valacker. Det var meningen...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: gylle
·
P
Hästvård det är så att jag ska sälja min häst och jag hade flera köpare som var intresserade. jag valde en av dom och så skulle vi besiktiga...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Stopek
·
E
Hästvård Nu börjar flugorna o myggen komma o jag behöver guide hjälp genom flugmedels djungeln! Vilket flugmedel är bäst, :confused...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: Nora
·
M
Hästvård Hejsan! Jag har en 23 årig russvalack som har fång. Jag behöver veta så mkt som möjligt kring denna sjukdom. Är det farligt att...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Var brukar ni känna för att mäta pulsen på era hästar om det skulle behövas? Var känner man pulsen lättast? Kan kanske vara bra att...
Svar
1
· Visningar
650
Hästvård Mitt senaste tillskott, ett halvblodsto som jag köpte i oktober förra året, reaggerar väldigt mkt på myggen häruppe... Vet sedan...
Svar
3
· Visningar
1 248
Hästvård Märkte för ett par dagar sedan att min hästs ena spene är svullen (ca dubbelt så stor som den andra). Inte öm alls (snarare tvärtom, hon...
Svar
7
· Visningar
1 259
Hästvård är det någon som kan förklara vad det är?
Svar
7
· Visningar
1 852
Hästvård Ja nu börjar muggen komma på pållen. Bheöver lite tips för hur jag ska göra för att hindra det att sprida sig. Smörja med Helosan...
2
Svar
21
· Visningar
5 617
Senast: Bismark
·
A
Hästvård Någon som kan något om det där med när en häst får ett sår som går in i leden, så det rinner ledvätska?! :crazy: Har en häst som...
Svar
10
· Visningar
6 099
L
Hästvård Min häst blir irriterad i ögonen av flugorna och diverse annat såhär på sommaren. Vad kan jag göra åt det mer än att ha på...
Svar
14
· Visningar
4 566
Senast: Mypan
·
Q
Hästvård Hej! Jag är en översättare som har lite problem med hästrelaterade termer och är tacksam för all hjälp jag kan få :) Jag undrar vad...
Svar
2
· Visningar
1 212
Senast: älgen
·
M
Hästvård Min häst har nu haft lite diffusa symtom som liknar fång. Han är svullen om kotor, lite varm på hovarna o har ökad puls. Men trots detta...
Svar
19
· Visningar
2 628
Senast: maisan
·
W
Hästvård Det står ju att känsliga hästar kan reagera på switch, vad händer i så fall och hur åtgärdar man eventuella problem som har uppkommit av...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Havregryn
·
Hästvård Jag har en lösdrift med 8 hästar. I vintras slet vi som djur och bar varmvatten till ett badkar, men nu i sommar skall vi dra vatten så...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: emindy
·
L
Hästvård Ja det är frågan!? Min ponny som tävlas i körning, är oerhört känslig för värme. Direkt det blir varmt ute är han som förbytt -seg och...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: lul
·
Hästvård Vad är det för skillnader när hästen har skadat kotan eller om det är senan? Hur kan man skilja det åt? Svullnar det på olika vis eller...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Då veterinärer och hovslagare vi varit hos mest ser ut som :confused: och kliár sig i håret passar jag på att även fråga expertisen...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: Rude
·
Hästvård Min häst har en jätte stor kastanj på ena frambenet och på andra systen knappt, kan man klippa bort en bitt eller något, känner hästen...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Tinen
·
Hästvård Läste i en tidning idag om det sk framdelssyndromet då hästen får återkommande hältor fram, reagerar kraftigt vid sadling, dragning av...
2
Svar
23
· Visningar
3 044
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare