Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Satt och läste i C.Plancks bok "Rätt foderstat, bättre häst" När jag började fundera lite. Inte någonstans i hennes tabeller hittar jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 362
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Den bonden jag hämtat hösilage av i vinter tar ingen egen analys på sitt grovfoder, hur ska jag då lättast bära mej åt för att fixa en...
Svar
15
· Visningar
1 500
Senast: Kickis
·
Foder & Strö Ja, är det någon som fodrar med vitafor, som är nöjd och vilken sort av vitafor? Är det något att rekomendera? :)
Svar
3
· Visningar
4 398
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, hur länge kan stealjoint ligga i blöt utan att det blir giftigt? Är i ett stall just nu som fixar allt kl 6-7på...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: trolltindra
·
Foder & Strö Hittade precis en hartsas i hösilaget!!! Hur stor är risken för botulism? Öppnade balen i morse och fodrade då med det, hittade tassen...
2
Svar
31
· Visningar
4 635
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Kan börja med att säga att jag ej mins analysen på vårt Höör men att den skall ha varit helt okej. Funderar dock på att börja...
Svar
8
· Visningar
1 905
Senast: grodan21
·
Foder & Strö Någon som möjligen skulle ha en bra foderstatus över, eller kan tipsa om bra foder, miniraler, vitaminer osv? eller en bre Müsli, men...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: grodan21
·
Foder & Strö Var på GHS och blev snärjd av en pavo-säljare. Frågade efter socker och stärkelsehalten och döm av min förvåning när han inte bara hade...
2
Svar
26
· Visningar
6 939
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Nu ska jag sluta sno trådar! Jag vill analysera gräset i sommarhagen. Är mest intresserad av mineralerna. Har kikat runt lite och har...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej jag har en islänning på 9 år som endast äter hö.¨ Hon har oxå fri tillgång på mineralsaltsten. Hennes förra ägare gav henne oxå...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 385
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej. Vilken müsli tycker du är den mest prisvärda? i förhållande till daglig mängd, säckstorlek och pris i butik. Jag söker en...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: mackan
·
Foder & Strö Då en av mina hästar har muskelproblem så har eq föreslagit dk, problemet är att jag vet inte om jag vågar, enligt Peter Forsberg på STC...
2
Svar
28
· Visningar
4 096
Foder & Strö Är det någon som har nån teori varför man ofta har järn i tillskott när det sällan finns behov för det då grovfodret sällan har brist.
2
Svar
28
· Visningar
6 528
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av ovanstående? Hittar inte mycket info om det men det som finns låter för bra för att vara sant. Alltså är...
Svar
0
· Visningar
761
·
Foder & Strö Till häst med sommareksem så rekommenderas linfröolja, inte linfrökross/kaka/hela linfrön, på grund av att de "bra" oljorna kommer man...
Svar
6
· Visningar
1 574
Senast: FeliciaHK
·
Foder & Strö Hej :) Jag undrar om någon vet om det finns någon återförsäljare till Raceways kraftfoder i Skåne? Och om nån här har några...
Svar
0
· Visningar
971
Senast: sofiaa
·
Foder & Strö Vet inte om jag la tråden rätt eller inte.. Men tycker iaf att det är synd om Lillan när hon tränas tuffast av alla hästar i stallet...
Svar
14
· Visningar
3 694
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Moderator: Ligger tråden fel vänligen flytta den till rätt då jag inte vet om detta är rätt för frågan Dags för betes släpp och det...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Jag står i startgroparna att köpa min medryttarhäst. Kan inte mycket om foder och undrar egentligen mest om jag ska fortsätta med samma...
Svar
2
· Visningar
710
·
Foder & Strö Har alltid använt hö i alla år. Men nu har vi beställt hem hösilage. Det var jättefint i början, och är fortfarande fint förutom att...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs