Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilka frukter/grönsaker äter era hästar? Och vilka frukter/grönsaker bör man inte ge till hästar? Mina äter i dagsläget bara morötter...
Svar
19
· Visningar
6 616
Senast: prallan
·
Foder & Strö Har någon kollat med agrilab om de kan analysera mikromineralerna och i så fall pris på det ? (Finns ju inte som alternativ på deras...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Skulle så gärna vilja lära mig mer, både praktiskt och teoretiskt, om foderproduktion, främst grovfoder. Har dock inte en susning om...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag ger mineralerna delvis i pulver format (övriga mineraler är pellets vilka de tycker om men de ratar så fort pulvret kommer i) och...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 260
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Säkert en jättedum fråga, men man lär sig ju inget om man inte frågar ;) Men när hästarna går på bete har man ju ingen analys på...
Svar
15
· Visningar
2 218
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Jag funderar på om jag skulle börja ge lite extra salt till min häst nu på sommaren då hon svettas vid ridning. Det är en vanlig...
Svar
16
· Visningar
4 752
Foder & Strö Kan man fodra häst med linhalm? Eller är det bara som strö? Fått erbjudande att köpa ett stort parti väldigt billigt, men min ponny...
Svar
11
· Visningar
3 561
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag har en hylla i stallet (alla har varsin på olika höjder) som gör att jag får sträcka mig lite om jag skall ha en störrre hink (typ...
Svar
0
· Visningar
978
Senast: Vogue
·
Foder & Strö Lite svårfödd d-ponny av det mindre slaget, som behöver mer protein och gärna får lägga på sig lite mer hull. Går på bete dagtid och...
Svar
8
· Visningar
1 447
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Hej! Jag vet inte om man ens får fråga sånt här men vad använder ni för foderstatsprogram för att få fram foderstaten? Mottages gärna...
Svar
3
· Visningar
1 249
Foder & Strö Just det! Hur vet man sånt? Jag gissar att en skogshage är magrare. Men kan man se på övrig växtlighet i hagen ( typ sort av blommor...
Svar
9
· Visningar
4 670
Senast: finapina
·
Foder & Strö Hej, i vår hage blomstrar det fullt med hundkex som min ena häst gärna mumsar i sig. Vad jag vet är växten inte giftig och min häst...
Svar
4
· Visningar
6 111
Foder & Strö Åsikter? :p många säger att det är bra, andra inte... Vad tycker ni? :)
2
Svar
20
· Visningar
3 733
Foder & Strö Vänder mig mest till er med egen erfarenhet av korsförlamning. Har läst på mycket om ämnet och insett att min kf-drabbade häst...
Svar
17
· Visningar
4 251
Senast: Worlds
·
Foder & Strö Har sett en del gamla trådar om detta, men vill gärna bli uppdaterad om ni vet något nytt om vad som gäller? Risklifodret vars...
Svar
5
· Visningar
2 684
Senast: Sezuan
·
Foder & Strö Vad rekommenderar ni i bokväg? Förutom "Utfodringsrekommendationer för häst" och "Hästens näringsbehov och utfodring"?
Svar
4
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Någon som har gett cavalor till sina häster, vet att det inte är så jättevanligt i sverige. Funderar på att prova det då jag får tag i...
Svar
0
· Visningar
1 416
Senast: Jezzie
·
Foder & Strö Vad äter era gamla hästar?:) Ras, ålder, storlek, ev motion, foderstat
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 847
Senast: AmyPond
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har en 19årig arab som flera gånger om dagen när han äter står och gapar precis som om det fastnar mat i munnen på honom...
Svar
10
· Visningar
2 587
Senast: nyaste
·
Foder & Strö Finns det ett bra kompletteringsfoder att ge hästar med dåligt hull? Har kollat runt lite på buke's gamla trådar och de flesta har...
2
Svar
28
· Visningar
5 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka