Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej bukefalister. Nu har vi kört in årets höskörd och då vi inte kommer behöva allt hö, så ska det säljas. Men här kommer min fråga...
2
Svar
33
· Visningar
5 044
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har inte fodrat med betfor på tre evigheter men funderar på att ge det till hästen till hösten. Grunnar dock på hur det ska gå ihop...
Svar
8
· Visningar
3 087
Foder & Strö Jag behöver lite hjälp med att hitta passande foder till min häst! Det jag är ute efter är ett foder som funkar lite "dämpande". Han...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vi har en liten åker här intill som vi tänkte slå. Det blir inte så mycket hö av det, men i alla fall så att hästarna klarar sig med mat...
Svar
5
· Visningar
5 216
Foder & Strö Hej ! Jag har en unghäst på 3 år som just stått med hovböld, haltar en aning fortfarande då har har ett svullet sår på kronranden . Men...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Nathalie
·
Foder & Strö Hej! Har en fånghäst som faller ur lätt och nu behöver jag få tag i ett bra lusern som inte innehåller melass. Hur är det med Mustangs...
Svar
6
· Visningar
3 228
Senast: sthu
·
Foder & Strö I går natt pressades vårat torra hösilage. Har aldrig fått pressat på natten förut. Tråkigt då det var väldigt mycket dagg ute. Kommer...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Jag vet att det varierar men jag vill ha ett riktmärke. De 3-5 dagarna jag har hört låter väldigt lite i mina öron. Jag letar efter ett...
Svar
12
· Visningar
11 626
Senast: Linnea_
·
Foder & Strö Efter lång sök har jag hittat Condition Scoring & Weight Estimation...
2
Svar
27
· Visningar
2 670
Senast: Boj
·
Foder & Strö Allmän fråga (har en del kunskap själv, men tips och ideer är aldrig fel). Min väninna har en maxad D/liten storhäst på gång som enligt...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Min hovslagare rekommenderar mig att ge mitt sto kalk för hennes hovar. Finns det att köpa som typ rent kalk? eller hur brukar man...
Svar
2
· Visningar
4 003
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vilket av detta alternativt hade ni valt? Lättfödd shettis, men som ändå behöver äta konstant då hon haft magsår för 2 år sen. Kan gärna...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Lite intetsägande rubrik, men här är hela "startläget": Vi har ca 1,5 ha gammal åker som vi huvudsakligen använt som hästbete. Förra...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Förra året skenade ju höpriserna i taket! I år har jag sett många annonser där höet är väldigt billigt! Hittade för 1,80:-...
Svar
7
· Visningar
4 733
Senast: Dingelass
·
Foder & Strö Förutsatt att det är samma/liknande värten, föredrar ni pellets eller müsli som kraftfoder? Vilka fördelar respektive nackdelar ser ni...
2
Svar
28
· Visningar
10 076
P
Foder & Strö Kan man ge paranötter till häst? Heter väl även brazil nut. De är iaf selenrika och det kanske kan vara ett bra tillskott om man har...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: prallan
·
Foder & Strö Vart iväg och skulle köpa Dodson & Horrell stud balancer till min älg. Det visade sig dock att de slutat sälja dodson och tagit in...
Svar
15
· Visningar
8 846
Senast: Devils_Girl
·
Foder & Strö Förslag på något tillskott man kan ge för återhämtning? Har ett kallblod som blir rätt trött efter ett ordentligt pass, han är pigg...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Joyride
·
Foder & Strö Efter att vi slagit vårt hö kom det regnskurar i två dagar. Nu efter fem dar tog vi in det. Lite blekt men luktar ändå friskt. Kan...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Varför tillsattes det från första början? Fanns den "rena" betfibrer innan betfor kom? Vad är fördelen förutom att det blir smakligt?
Svar
9
· Visningar
1 321
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka