Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det någon bok och eller hemsida som kan vara till hjälp vid foderstatsberäkning? Har tidigare fått hjälp med foderstaterna men nu...
2
Svar
25
· Visningar
6 225
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Mitt sto har föl som nu är 1 månad. Stoet är lättfödd och i väl gott hull just nu, men givivningen går snart in i det skede där det...
2
Svar
34
· Visningar
5 931
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej. Har märkt allt mer på senare år att min ponny behöver extra mat höst/vinter/vår för att hålla hullet, (är 30 år) sommartid håller...
2
Svar
20
· Visningar
4 164
Senast: Lotus
·
Foder & Strö Hur lågt är lågt? Om ni förstår frågan :o Dvs hur många MJ/kg foder, och vid vilken TS? Jag tittar på kvoten (vill ha typ 7 för att...
Svar
0
· Visningar
690
Foder & Strö Ska byta från ett stall med rundbalar till ett annat med rundbalar. Hur går det med foderbytet? Köpa och ta med en hel väl fungerar...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag ska från och med i vinter testa att ge fri tillgång. Jag skulle vilja komma på en enkel regnskyddslösning som föhindrar att det kan...
Svar
3
· Visningar
3 169
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Vi var och kollade på en hög stor häst idag Och jag frågade om han fick något specialfoder Då sa hon att hon ger sin häst B-vitamin...
2
Svar
31
· Visningar
4 990
Senast: Legolaz
·
Foder & Strö Min 13 åriga häst (hade fång 2009) blev som 4 åring allvarligt skadad i hö framknä och blev utdömd av vet. Jag valde att behålla och...
Svar
3
· Visningar
2 765
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Höanalysen har kommit och ser inte kul ut :( Energi 8, smrp 22, vilket ger en kvot på katastrofala 2,75 :crazy: Detta grovfoder ges på...
2
Svar
27
· Visningar
3 612
Senast: Fria
·
Foder & Strö Har en gammal valack på 23 år som sommartid håller sig fin på gräset (om det är bra bete) men behöver rätt mycket extra vintertid...
Svar
11
· Visningar
2 176
Senast: nyaste
·
Foder & Strö Satt och funderade lite idag. Min ponny är en pigg liten dam som gärna kutar på tills hon stupar om man låter henne. När hon är på det...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: sthu
·
Foder & Strö För att jag är nyfiken, har du stött på en häst som är allergisk mot något foder (eller något av ämnena som kanske finns i något foder)...
Svar
6
· Visningar
1 074
·
Foder & Strö Skall köpa ett slowfeeding nät och undrar vilka som är bäst? Skiljer väldigt mkt i pris! Är det värt att köpa de dyra eller duger det...
2
Svar
38
· Visningar
5 594
·
Foder & Strö När pållan som gått på bete i sex veckor och under den tiden inte ätit något hösilage alls kommer hem på onsdag, så kommer hon ha åkt i...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag är på jakt efter recept på hästgodis som man kan göra själv. Har ett superbra recept som man gör i ugnen men det enda problemet är...
Svar
11
· Visningar
8 191
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Som frågan lyder. Av 1 hektar, en skörd, hur många balar, eller kg hö, har ni fått? Hur mycket väger balarna i så fall? Tänker främst på...
Svar
5
· Visningar
15 330
Senast: lytesout95
·
Foder & Strö Jag känner mej lite konfunderad om vad som gäller för hösilage rullar. Ser att rullarna både står upp och ligger ute på åkrarna. Tar...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Wacero
·
Foder & Strö Hur länge håller sig - helhavre, kornkross, betfor, vetekli, lusernpellets, edel avel, miner-pellets, foderjäst, e-vitaminpulver...
Svar
5
· Visningar
2 171
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Är det någon som har provat denna hyaluronsyra? Vad fick ni i så fall för resultat? Det var den sort som rekommenderades av min...
2
Svar
21
· Visningar
6 770
·
Foder & Strö Jag skulle vilja slå vissa lägdor senare än andra och eftersom slutprodukten är tänkt att vara torrhö funderar jag på att torka det...
Svar
17
· Visningar
3 301
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka