Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det? Alltså utan div konstiga grejer som vetefodermjöl utan bara bra råvaror blandade i pellets/musliform? Med högt energiinnehåll...
Svar
0
· Visningar
681
Foder & Strö Equi-Jewel har jag förstått är någon typ av riskli. Men jag hittar inte info om fettsammansättningen? Skulle vara bättre än linfröolja...
Svar
8
· Visningar
3 688
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Har ett fullblodssto som pendlat upp och ner i vikt ifrån början av Juli. Men nu får jag inte upp henne, Har haft henne inne på nätterna...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö hejsan jag skulle kolla vad man kan ge för foder till en väldigt svårfödd häst hon får just nu 3,5 L groov 125 om dagen plus 1,5 L...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 747
Foder & Strö Har en liten fundering angående frön... Folk ger ju ren olja. Och pressresterna från oljetillverkningen (ex rapskaka, hästhampa). Och...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vilka gränsvärden är OK på mögel & jästsvamp när man skickat in en hygienanalys? Har högpresterande travhästar och vill veta om detta...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ja vad blir skillnaden egentligen? Har hittat fint fjolårs hö till ett väldigt bra pris nämligen men har det tappat all näring så det...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö När jag var liten fick vi hem ett benrangel och i början åt han bla korn som kokades och fick svalna. Vad händer med kornet då? Blir det...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har köpt ett antal inplastade hö-storbalar (ts 84%) som visade sig ha väldigt få lager plast så de kan ej förvaras ute. De balar som...
2
Svar
24
· Visningar
3 260
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Förutom olja, vad kan då ges till en häst som snabbt tröttnar på maten (inkl grovfoder)?
Svar
6
· Visningar
838
Foder & Strö stallägaren hängde igår upp hösilage analysen (hon gjorde bara lilla eftersom bonden sa att han kommer göra ett byte till senare i höst...
Svar
1
· Visningar
1 503
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö En av sakerna jag hörde på Falsterbo idag. Någon som hört liknande? Av hänsyn till mitt sällskap försökte jag hålla diskussionerna...
2
Svar
20
· Visningar
5 683
Senast: sthu
·
Foder & Strö Är nyfiken på vad ni betalar för ert grovfoder i år :-) Hö/hösilage/halm? Storlek på bal? TS? Pris/kg? Inkl/exkl moms...
Svar
13
· Visningar
2 260
·
Foder & Strö Jag har för första gången köpt hösilage (ts troligtvis 84%). Det var lite mögel i ena änden, är det bara att ta bort o använda resten...
Svar
8
· Visningar
2 162
Foder & Strö Ni som ger bakjäst, köper ni hela kartongen som står i kylskåpen i affären eller köper ni några åt gången?:D Och hur länge håller sig...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Ni som endast fodrar med grovfoder och lusern. Vad ger ni era hästar för mineraler ?
Svar
3
· Visningar
879
Foder & Strö Ni som inte tar eget alltså.. Köper ni av grannbonden? Men om värdena är usla, var hittar ni då? Eller gillar ni läget och tar en dyr...
2
Svar
23
· Visningar
2 691
Foder & Strö Köpte ett sto för drygt fyra månader sedan. Hon hade då endast använts till avel de senaste fyra åren. Hon var lite tunn och...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Om ett foderstatsprogram vill ha vissa saker i gram hur skriver jag då? Om jag vill ge tex 10 gram av ett tillskott skriver jag då 10...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har en fundering på att eventuellt gå över till höensilage från hö, men jag undrar om ts-halten är så hög så man slipper att det fryser...
Svar
9
· Visningar
2 338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka