Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi hade en intressant diskussion i stallet idag huruvida det är nödvändigt att ge vitmanintillskott eller ej. Min häst får 16 kg...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Om hästen måste ligga 50 % över behovet (behovet räknat på önskad vikt och svårfödd) i MJ för att hålla hullet, ska den då ligga 50 %...
Svar
19
· Visningar
2 967
Foder & Strö Är det någon här som testat pro-tektion av Kat-Equine på sin häst? börjar bli desperat att hitta något som hjälper honom. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 192
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Någon som har koll på värdena per kg foder på detta foder? Hittar inget tyvärr:meh:
Svar
5
· Visningar
1 441
Foder & Strö Vill varna alla som ger Hippos linfröpellets om att vara extra uppmärksamma om ni fodrar med partiet som har datumstämpel 11 mars. Den...
Svar
3
· Visningar
1 620
Foder & Strö Hejsan! i vinter har jag bestämt mig för att testa smh-nät i hagen till två isisar :) Jag kommer ej ge fri tillgång i år eftersom min...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: _Elly_
·
Foder & Strö Jag har 30 balar hösilage här hemma. Detta slogs och plastades i juni innan vi flyttade hit till gården. Första balarna var jättefina...
Svar
11
· Visningar
1 642
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Min häst har haft lite olika problem och nu vill veterinären att jag ska ge honom något tillskott för lederna. Det kan jag absolut göra...
Svar
5
· Visningar
1 927
Senast: LisaY
·
Foder & Strö Höanalysen visar smältbart råprotein 79 g/kg foder, Energi 9,1 MJ/kg foder. Kvot på 8,68 alltså om jag räknat rätt. Hästen är en ngt...
2
Svar
31
· Visningar
4 348
Foder & Strö Halloj, Har en 1,5år gammal ponny som har får väldigt stor buk i omgångar. Man känner inte revbenen väl, men han är väldigt matgalen...
Svar
1
· Visningar
1 011
Foder & Strö Min ena häst är utlånad på foder och det som oroar mig är att dom köpte en hösilagebal av torr variant för en månad sedan och dom fodrar...
Svar
9
· Visningar
1 531
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Till första vintern med hösilage förra året trodde jag att jag lärt mig att max typ 65 TS var kravet för att få en fungerande process i...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Har fått 3 olika höanalyser av samma bonde, vilken ska jag välja? Fodret ska ges till islandshästar, varav de flesta är lättfödda...
Svar
7
· Visningar
1 195
Senast: hera_
·
Foder & Strö Är det något nytt försäljningsargument för att man inte gödslat och inte orkar skicka in en analys på fodret? Giftfritt odlat? Eh, sedan...
Svar
7
· Visningar
2 533
Foder & Strö Går nyponpulver och djävulsklo att kombinera/ ge samtidigt? Tacksam för snabba svar!
Svar
4
· Visningar
1 259
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 748
Foder & Strö Hej! Ska börja ge min häst linfrö då han hade kolik i helgen. Blir inte klok på om mängden linfrö är i torr form eller efter man...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min gamle häst har varit ute på bete hela sommaren och magrade av rätt kraftigt över kroppen , det visade sig att han hade mycket mask i...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: LEOLIN
·
Foder & Strö Jag har en kallblodsvalack på 21år :love: som nu ska ridas igång efter en längre vila. Han har under de tre senaste åren endast blivit...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: pinky
·
Foder & Strö Om man ska ge hästen nypon, ska man ge pulver eller hackade? vilket är bäst eller har det ingen betydelse? Ni får gärna berätta lite om...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V