Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Tänkte köpa loppfrön/loppfröskal till min häst. Vilken är den mest prisvärda varianten? Granngårdens känns dyra och var dessutom slut.
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: Marvin
·
Foder & Strö Hejsan. Nu sitter jag här med en häst med muskler på fel ställen och ser ärligt ut som en kossa. Jag har totallt ingen anning om hur...
Svar
2
· Visningar
903
Foder & Strö Har två ponnyer med med olika problem med leder/brosk/pålagringar/senor. Har börjat ge dem Nypon och Glukosamin. Men funderar även på...
Svar
13
· Visningar
6 768
Senast: Uppsnarjd
·
Foder & Strö Hej! Söker ett foder som jag kan blanda ner diverse tillskott med, i övrigt behövs ej kraftfoder. Någon näve sådär. Hon äter ej...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Har börjat vänja in min fångponny vid gräs igen, tanken är att han ska gå i gräshage med de 3 andra hästarna till vintern, men är...
Svar
18
· Visningar
4 997
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Hejsan! Räknat foderstat på pålles hösilage. Behöver mer kalcium, fosfor och magnesium. Vad ska jag stoppa i honom då??
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag har en fångponny på 7 år som vi nu har insett att han behöver något mer än sitt vallhö han äter. Han rids och tränas i...
2
Svar
29
· Visningar
3 903
Senast: axel
·
Foder & Strö Nu har jag fått mitt livs första grovfoderanalys och ska sätta mig och räkna foderstat, även det för första gången. Värdena på ensilaget...
Svar
19
· Visningar
2 985
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Pallkragarna som hö´t ska utfodras ur måste målas med något för annars gnager min häst genast på pallkragen och de vassa beslagen kommer...
Svar
15
· Visningar
7 109
Foder & Strö Är det någon som vet varför GlucoGuard (St Hippolyt) sägs kunna sänka blodsockret hos sockerkänsliga hästar? Jag har varit i kontakt med...
Svar
15
· Visningar
7 845
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har gått igenom massa olika medel och nu vill jag hitta ett som har bevisad effekt på just artros! :)
Svar
2
· Visningar
2 441
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Har ett halvblodsto med en del fullblod i som är het och tittig när hon rids. 7 år gammal. Annars är hon hur cool som helst. Inte...
Svar
4
· Visningar
2 881
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Det kanske finns en sådan här trådan redan, men jag försökte hitta nån. Om det gör det så länka gärna i så fall. :) Min häst har...
Svar
13
· Visningar
4 221
Senast: opus
·
Foder & Strö Jag ska prova att ge min häst djävulsklo i en period nu, men ska man köpa pulver eller hackat? Är det någon skillnad på dem? Ni får...
Svar
6
· Visningar
4 148
Senast: Ester
·
Foder & Strö hejsan! Jag har en kallblodstravare på 17 år som har en hel del övervikt. Jag har precis tagit över honom och där han varit innan har...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Bufera
·
Svar
13
· Visningar
2 658
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Vad är vitsen med att ge kopparn i sulfatform? Hur, var och när tas det upp av hästen?
Svar
10
· Visningar
4 778
Foder & Strö När ni räknar foderstat vad räknar ni på då? Förra året lärde jag mig räkna på omsättbar energi, smältbart råprotein, TS, Ca, P, Mg...
2
Svar
29
· Visningar
2 636
Foder & Strö Min ena ponny (mycket lättfödd) är konstigt nog rätt kräsen. Han tvärvägrar äta någon som helst mat med mineraler på. Både doft och smak...
Svar
18
· Visningar
3 661
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö kanske redan finns en tråd om detta, såg iallafall ingen! Det är såhär att min häst varit lös i magen en längre tid nu, ca 3-4...
Svar
13
· Visningar
1 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar