Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ger luzern till båda hästarna men båda är något svåra att hålla i hull och allrahelst varmblodet. Araben har hos tidigare ägare fått...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: Rufss
·
Foder & Strö Är inne på att införskaffa hönät till pållarna nu till hösten. Fördelar nackdelar!?
2
Svar
21
· Visningar
6 666
Senast: Rufss
·
Foder & Strö Har en isis som två höstar i rad dragit på sig gaskolik, och i år tänkte jag försöka förebygga med att ge henne smarrigt vatten att...
Svar
11
· Visningar
3 063
Senast: Keb71
·
Foder & Strö " Räkna ut en foderstat på hästen", hur ofta hör/säger man inte det? Ni som både provat att utfodra med ögat (tittat och känt på hästen)...
Svar
18
· Visningar
2 169
Senast: Dandylinn
·
P
Foder & Strö Kan visst orsaka foderstrupsförstoppning :( http://www.kvarnbyfoder.se/default.aspx?pageID=10078&lang=sv
Svar
14
· Visningar
4 896
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Nu har jag läst så det snurrar runt i skallen på mig. Sökt i gamla trådar, men vet inte om jag bara är trög. Vilka...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: aida
·
Foder & Strö Min häst har inte ätit kraftfoder sedan hon fick fång, men nu har jag märkt att hon har svårt att få i sig tillräckligt med mineraler...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 951
Foder & Strö I hästens näringsbehov och utfodring så skriver Christina Planck att "Vuxen häst: grönt vallfoder, eventuellt spannmål" inte får...
2
Svar
23
· Visningar
3 858
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Vi ska nu ta och slå en rätt stor åker med gräs, som vi fick "låna" av våra snälla grannar, och som vi sen ska bala till stora...
2
Svar
29
· Visningar
10 287
Senast: chippen86
·
Foder & Strö Eller produkter från Alltech överhuvudtaget, erfarenheter? Deras yea-sacc innehåller 10^10 CFU jämfört med Saracens 10^8. Saracen...
2
Svar
21
· Visningar
6 122
Foder & Strö Mitt föl är knappt 2 månader nu. När hans mamma äter sitt extrafoder gör hon det i sin box och han står i boxen bredvid under tiden hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 823
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Någon som vet hur mycket kalcium vetekli binder?
Svar
2
· Visningar
1 792
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Hur mycket pengar i månaden lägger du att köpa kraftfoder till din häst varje månad? (och mineraler) Undrar mest för att jag tycker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 412
Senast: sthu
·
Foder & Strö Det är ju sagt att till en fångkänslig häst så ska grovfodret inte innehålla mer än max 10 g socker/kg TS. Men varför använder man...
Svar
11
· Visningar
6 765
Senast: grodan21
·
Foder & Strö Sitter och försöker få ihop årets foderstater. Problemet är att vissa foders energiinnehåll är i ME och andra DE. De flesta DE inkl höet...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vad är bra foder till ett 19 årigt normalpresterande d-ponny sto med fullblod i generna? (dvs lite svårfött) samma fråga fast till...
Svar
1
· Visningar
658
Foder & Strö I söndags insjuknade hastigt en av vår ponnier. Il färd ner till Helsingborg. Men tyvärr fanns inget att göra. Han fick tas bort i...
2
Svar
23
· Visningar
6 789
Senast: Jfrelin
·
Foder & Strö Om vi bortser från miljö o GMO-aspekterna för soja, vilket har bäst proteinkvalite för häst? Soja är svårsmält men det hästen...
Svar
16
· Visningar
3 014
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö De är första gången för mig som vi börjat ta in hästarna kl 20 och då får de kraftfoder +några kg hösilage och sedan mer hösilage vid ca...
Svar
17
· Visningar
2 450
Senast: Lagren
·
Foder & Strö Nån som har tips att dela med sig av? Jag har en överviktig islandshäst på lösdrift. Nu får han i s.m. hönät men det hindrar honom inte...
Svar
14
· Visningar
1 908
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka