Hönät - fördelar nackdelar

Sv: Hönät - fördelar nackdelar

Skodda hästar kan fastna i näten med skorna.

Det här hände min 01:a. En extremt pillig dam med många idéer lyckats lossa ett nät som verkligen var fast förankrat och sen trassla in frambenen. Som tur är så är hon extremt lugn. Hon stod kvar och surade tills hon blev räddad. Hur länge hon stått? Vi vet inte. Hade hon panikat vill jag inte ens tänka på vad som kunde ha hänt...

Så inga nät nära mina hästar, hur "säkert" de än sitter.

Sv: Hönät - fördelar nackdelar

Jo vi har tänkt säkerhet också naturligtvis. Är inte speciellt orolig över att hästarna fastnar i nätet, gäller att sätta näten "rätt":). Efter all positiv feedback här och på andra ställen så kommer vi prova nät så får vi se hur våra hästar gillar det:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Vad är fördelarna med rundbågeligghall om man jämför med en traditionellt byggt ligghall? Jag tänker att de är lättare att flytta på...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka