Hönät - fördelar nackdelar

Sv: Hönät - fördelar nackdelar

Skodda hästar kan fastna i näten med skorna.

Det här hände min 01:a. En extremt pillig dam med många idéer lyckats lossa ett nät som verkligen var fast förankrat och sen trassla in frambenen. Som tur är så är hon extremt lugn. Hon stod kvar och surade tills hon blev räddad. Hur länge hon stått? Vi vet inte. Hade hon panikat vill jag inte ens tänka på vad som kunde ha hänt...

Så inga nät nära mina hästar, hur "säkert" de än sitter.

Sv: Hönät - fördelar nackdelar

Jo vi har tänkt säkerhet också naturligtvis. Är inte speciellt orolig över att hästarna fastnar i nätet, gäller att sätta näten "rätt":). Efter all positiv feedback här och på andra ställen så kommer vi prova nät så får vi se hur våra hästar gillar det:)

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
R
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då... 2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka