Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Man har ju ingen analys på beteshagen precis, hur räknar jag nu foderstat och vad är det bäst/säkrast att komplettera med? Har en...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 547
Foder & Strö 1 dosmått = 10 g ger 2,5g fosfor och 1,8 g natrium. Vad blir detta per kilo/foder så jag kan räkna foderstaten? Och hur skriver jag...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Om man vill få upp fosforhalten i en foderstat, så är ju vetekli en het kandidat. Men så läser man lite här och där att man absolut...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Som rubriken lyder så står jag med en äldre storhäst nu (27år). Hästen är inte min men jag tar hand om den. Han har tidigare stått på...
Svar
12
· Visningar
3 136
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Hej, Jag har en nordsvensk brukshäst som är 7 år gammal. Han har klarat sig bra på hösilage plus att få bvitamin vid pälssättning o...
Svar
4
· Visningar
3 485
Foder & Strö Ja som rubriken säger. .. Enl vet ska höet ligga i blöt minst en kvart , men jag hinner inte vara i stallet så länge på lunchen, så kan...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag har byggt ett Excel ark med utgångspunkt från SLUs "Utfodringsrekomendationer för häst". Testkörde det förr i det gamla...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Blir så jävla trött på folk som säger att -nää!! mitt hö e så starkt så det kan inte din häst äta. eller -Ja men jag har så svårt att...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu börjar analyserna ramla in! Var bor ni och hur ser dom ut??
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 385
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Det gäller ett hösilage av god kvalité som jag fodrade med hela förra hösten/vintern. Bonden som jag brukar beställa av har balar kvar...
Svar
3
· Visningar
3 936
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min gamle häst på 20 år är ute på bete, ett stort bete och har blivit rund om magen men tappat hull över rygg och rumpa. Han har inte...
Svar
2
· Visningar
1 427
Senast: Masse
·
Foder & Strö Nu i höst vill jag ha lite framförhållning och hindra min 20-åriga holsteinervalack från att förvandlas till ett skelett. Jag har haft...
Svar
19
· Visningar
2 298
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag undrar hur man på bästa sätt förvarar hö på skulle över vintern? Förra hösten/vintetn 2012-2013 var ju väldigt blöt och hög...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Går det? Var och tittade på mina åkrar och återväxten ser så grön och fin ut att jag helt plötsligt får lust att använda slaghacken för...
Svar
2
· Visningar
1 388
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Vilken typ av mineraler är att föredra till en fånghäst? Har Krafts blåa mineralspann och en mineralstenatt välja mellan. Och vad...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vill ha tips på bra foder till min nya o väldigt muskelfattiga dam. Hästarna går ff ute o ensilaget levereras först om några veckor...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: pinky
·
Foder & Strö Går det ge soya till en fångponny? Soyan ger väl främst protein? Är protein jag är ute efter med så lite energi som möjligt.
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag undrar om halm som plastas blir lika dammfritt som plastat hösilage, och därmed lättare kan ges till hosthäst, eller om det...
Svar
6
· Visningar
3 500
Senast: CK
·
Foder & Strö Har skaffat nytt hö med för lågt protein innehåll, vilket resulterat i att flera hästar tappat muskler och fallit ur, nytt hö är...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Natasja
·
Foder & Strö http://shop.kerx.com/products/i-r-pellet Tankar om det tillskottet? Bara en kvot? Känner mig förvirrad, KER trodde jag var typ det...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka