Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har blivt erbjudna att köpa hösilage av en bonde i närheten. Innan jag lovar något vill jag ha en analys på höet. Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
828
Foder & Strö Vad är det för företag? Inte hört om innan. Någon som använder biotin+? Innehåller biotin, dl-metionin, vitamin-A, vitamin-D3...
Svar
4
· Visningar
1 330
Foder & Strö Skulle ni fodra med ensilage med en ts-halt på 25%? Varför/varför inte? Kom regn på min förstaskörd....
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Zog
·
Foder & Strö Vet att många av er är väldigt skickliga på att hitta kul, vetenskapligt baserad fakta på nätet. Speciellt vetenskapliga artiklar. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 877
Senast: Noak
·
Foder & Strö Hej Skulle behöva tips på foder till proteinkänslig häst. Bör man fodra med hö el hösilage samt vad bör proteinhalten ligga på? Det...
Svar
9
· Visningar
1 787
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 274
Foder & Strö Hej!;) Hur mycket ska en stor kraftig D-ponny (welsh cob) äta?
Svar
1
· Visningar
888
Senast: pinky
·
Foder & Strö Tänkte kolla om ni har något bra förslag på ett lite uppiggande kraftfoder, dock med lite speciella krav? Jag skulle vilja ha ett som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 797
Foder & Strö Min häst är lite känslig i benen speciellt när det är varmt. Får lätt små sår typ som mugg fast lite överallt på främst benen och kan...
Svar
18
· Visningar
7 162
Foder & Strö Har en valack på 14 år som blir tunn på sommaren. Tunn och tråkig överlinje framförallt. Nu ser han ok ut i hullet men jag tror att han...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Är det någon skillnad på dem eller är det samma sak fast olika märken?
Svar
1
· Visningar
1 479
Senast: Centaur
·
Foder & Strö .. angående äldre hö som lagrats, att sockerhalten ökar i hö som lagrats länge. Jag har svårt att tro på detta, men kastar ur mig...
2
Svar
25
· Visningar
3 652
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag vet självklart att det beror på hur värdena ser ut på grovfodret och att ni omöjligen kan ge mig ett exakt svar men på ett ungefär...
Svar
13
· Visningar
11 460
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hej! Jag har en äldre ponny som jag vill flytta under några veckor i sommar till bete. Bör man undvika detta då foderbyten inte är bra...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Min ponny är kräsen av sig. Han tar en tugga av moroten sen vill han inte ha mer, ett halvt äpple duger och några örtgodisar är det...
2
Svar
32
· Visningar
4 095
Senast: MM
·
Foder & Strö Våra hagar gränsar mot lite olika åkrar, just nu växer det vete på andra sidan stängslet. Detta är naturligtvis lockande för mina...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: Camigween
·
Foder & Strö Det finns pelleterat lusern på coop forum. Tror märkrt heter Land och fritid (eller nåt liknande). Den har att väldigt bra pris och ser...
2
Svar
28
· Visningar
6 443
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Hästar med "proteinbrist": dåligt musklad överlinje, räkningsbara revben, buk som står i fyra hörn, släpper pälsen sakta, 10-12...
Svar
11
· Visningar
2 082
Senast: Klockmalvan
·
Foder & Strö Snabb fråga: Om jag slår kokande vatten på mineralpelletsen, "dör" den då?
Svar
17
· Visningar
1 758
Foder & Strö Någon som har tips hur man gör för att lära en unghäst att man ska slicka på den o inte krafsa i sönder den å välta baljan :confused:
Svar
9
· Visningar
1 618
Senast: Nenneh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka