Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu har jag fått min höanalys och har några bra alternativ till min häst men jag vet inte vilket alternativ jag ska ge för jag har ingen...
2
Svar
35
· Visningar
5 940
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Ska börja ge våra hästar linfrö och undrar nu hur mycket ska man ge dom, hur ofta ska man ge, och hur länge ska man koka dom? Det är en...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Finns det ngn tumregel hur mkt betfor och/ eller kraftfoder en häst ska ha enligt vikt? Typ hö-"regeln" 1.5 kg per 100 kg häst ( utan...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 890
Senast: Zolt
·
Foder & Strö Något jag gått o tänkt på ett par veckor då min 5åring sprängs av energi snart känns de som :p Han går ca 60-120min/dag ungefär...
Svar
12
· Visningar
1 724
Foder & Strö Hittade endast gamla trådar så jag startar en ny. Jag vill gärna ha tips på foder med mycket protein och lågt energiinnehåll
2
Svar
20
· Visningar
4 212
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder skulle jag vilja ha lite råd. Mitt föl är island/nordsvensk och 9 månader. Hon går nu på grönbete och får...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hejhej! Jag har en fjordvalack som jag nu satt igång. Han är 17år och har inte vart igång "ordentligt" på kanske två år. Han är...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Athletin
·
Foder & Strö Jag har en häst med sommareksem som går täckad tidig vår till sen höst från mulen till svansens slut. Han får aldrig vara ute dygnet...
Svar
3
· Visningar
1 304
Foder & Strö Jag har äran av att vara ryttare till en underbar gammal arab herre på 20 år, och har märkt nu under våren att han börjat tunna ut...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 327
Foder & Strö Vad är det för skillnad på Hippolyts gula linfrön och vanliga linfrön?
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: Travarn
·
Foder & Strö Var och köpte Protect E-selen idag, i burken får man med ett dosermått. Men det står inte hur mycket det innehåller! :banghead: Någon...
Svar
3
· Visningar
1 931
Senast: spaderÄss
·
P
Foder & Strö Om man inte har analys och inte kan påverka den delen, och inte vill ge färdigfoder, vilka råvaror är bäst att ge? Givetvis är mängden...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 561
Senast: clovergirl
·
Foder & Strö St Hippolyt säljer enskilda spårämnen under namnet HestaPlus. Det finns järn, koppar, selen, zink, magnesium och mangan. Jag har inte...
Svar
15
· Visningar
2 091
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag håller på och ska få ordning på foderstaten till min häst men hur jag än vänder och vrider på det så får jag det inte att bli helt...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Kan jag ge gurkmeja till mitt sto som fortfarande ger di? Har sökt runt på nätet men hittar inget som tyder på att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Jazzen
·
Foder & Strö Vi ger några gånger i veckan lite Mash (Marstall) till hästen, för att det är bra för magen, och gott. När hästen var på medicinkur så...
Svar
10
· Visningar
6 187
Foder & Strö Har funderingar på att börja fodra mina hästar med svarthavre, dels tycker jag att värdena kompletterar mitt silage rätt ok, dels blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 877
Foder & Strö Håller på att gå vilse i denna foderdjungel. Foder byter namn, finns inte längre etc etc. Vad finns det för melassfri lucern som...
Svar
12
· Visningar
5 559
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Är det någon som har gett båda bakjäst och yea-sacc (till samma häst)? Vad fungerar bäst?
Svar
4
· Visningar
3 097
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej, är det ngn som har koll på ungefär hur mycket gräs en unghäst får i sig per dygn?
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka