Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Någon som vet hur mkt havre hippo bas innehåller? Har inte säcken kvar och hittar ingen info på nätet. Tack på förhand...
Svar
2
· Visningar
1 126
Foder & Strö Hej! Har en islandshäst på åtta år som jag tycker börjar bli lite åt det tunnare hållet. Nu är det kanske ingen panik eftersom de snart...
Svar
2
· Visningar
985
Foder & Strö Jag har hört att Hösilage egentligen är Ensilage, fast torrare. Att "Hösilage" bara är ett påhittat ord för torrare Ensilage. Stämmer...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Funderar på att testa gurkmeja till min dam med stela leder. Men, kan jag köpa den som man hittar i kryddhyllan, och hur mycket...
Svar
8
· Visningar
7 296
Senast: vinkelina
·
P
Foder & Strö Han är i mkt bra form, som vi då vill att han ska behålla ;) Vad kan vi ge i typ förebyggande syfte för tex leder. Nypon? Nypon/björk...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Krafft släpper ett nytt foder som heter Max Balance, för hästar som har känslig mage! Nån som vet om de ut kommit i butik ännu eller...
2
Svar
21
· Visningar
4 277
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Det här blir förstås en väldigt knepig fråga eftersom alla hästar är olika men i alla fall. Hur mycket behöver man öka på med foder vid...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: Centaur
·
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vilka musli foder finns det för digivande sto? Stoet i fråga gillar inte alls pellets och behöver ett smakligt foder.
2
Svar
20
· Visningar
2 407
Senast: Camigween
·
Foder & Strö Söker ett foder som har lågt sockerinnehåll OCH får hästen att gå upp i vikt. Han är 25 år, halvblod, med bra tänder och vi har ett...
Svar
19
· Visningar
2 302
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Hej, Hur skulle ni göra i min sits? 2 hästar i stallet till hösten. Höet jag brukar köpa har för lite protein och för mycket mj...
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har hämtat rykande färska broschyrer med nya analyser på dodson &horrells alla färdigfoder :D
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 567
Foder & Strö Nån som vet skillnaden mellan dessa (förutom innehållet)? Ger man dem för olika problem? Har ett sto och har inte problemet att jag...
Svar
2
· Visningar
1 346
Senast: sthu
·
Foder & Strö Ni som har mikromineralanalys på ert grovfoder; Vad har ni för järninnehåll i ert grovfoder? Hade varit jätteintressant att se hur...
Svar
7
· Visningar
1 223
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Håller nu på med att kolla på hur mycket det skulle kosta att ha en egen häst, kostnader på veterinär, stallplats och foder. Hästen jag...
Svar
10
· Visningar
1 773
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Främst riktat till er med flera hästar. Ja, som sagt.. Hur många olika fodermedel använder ni? Tar både onödigt med plats och känns...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 306
Senast: Sined
·
Foder & Strö Mitt sto dricker massor, vissa dagar nästan 50 liter! Nu står hon på boxvila så jag kan kontrollera vad just hon dricker, men har...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: lady_vip
·
P
Foder & Strö Att ge hästen extra olja för hud och hårrem funkar ju, men vad är det för dokumenterade skillnader?? Linfröolja, vetegroddsolja...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 229
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Jag fick höra för några dagar sedan om en ny lag. Kan inte svära på att detta är sant, men hon som sa det brukar vara pålitlig. Det...
Svar
14
· Visningar
3 319
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Har aldrig använt ett sånt här program...Sitter och kollar olika program och i den ena ska man lägga in några värden , men i det andra...
Svar
14
· Visningar
1 918
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka