Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har nu fått blodprovssvar på min häst, som endast äter silage(finns dock ingen analys och tillgå) och dricker kommunalt vatten. Ho har...
2 3
Svar
45
· Visningar
13 324
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Första året som jag räknat foderstat, vilket betyder att jag i år har gett kli, lusernhack och div tillskott som behövdes för att...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Zolt
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan HEL/KROSSAD LINFRÖ, LINFRÖKAKA och LINFRÖOLJA? Och hur mycket stärkelse är det egentligen i vetekli??
Svar
10
· Visningar
3 395
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Blötlägger pållens hö eftersom han började hosta. Hur länge bör det ligga i blöt för bästa effekt? Jag har ett vagt minne av typ 30 min...
Svar
14
· Visningar
3 729
Foder & Strö Vågar man öppna en hösilagerulle nu till två stora hästar med fritillgång.? Rullen är på ca 300kg o torrt som hö. Vädret väntas bli...
Svar
5
· Visningar
1 061
Foder & Strö Är det någon som vet hur hästar reagerar på växterna majs och raps? Vi har plöjt upp ett bete i vintras, som nu är harvat och sått...
Svar
4
· Visningar
1 661
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad ger ni era? Tänker främst på de som är mellan 2-3 år. Dela med er, är nyfiken hur ni gör:D
2
Svar
31
· Visningar
7 123
Senast: MagicaDeHex
·
Foder & Strö här i australien så blötlägger man allt kraftfoder och blandar med Chaff (hackat lucern hö eller nått sånt) varför? och varför är det...
Svar
18
· Visningar
4 025
Senast: Bowman
·
Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 859
Foder & Strö Japp, jag vet att jag är tidigt ute, men redan nu ska jag reservera hö för vintern 2013-2014 :D Vill inte riskera att stå där utan hö i...
2
Svar
22
· Visningar
7 008
Senast: Sundbro
·
Foder & Strö Är palsternacka farligt för hästar? )Lisa
Svar
1
· Visningar
1 885
Senast: Tixi
·
Foder & Strö Var tvungen att köpa annat hösilage nu eftersom bonden hade slut. Finns ingen analys på det, och tycker det känns lite "onödigt" att ta...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Latest
·
Foder & Strö Har två pojkar i stallet som jag behöver få upp i vikt..( en 4 åring hbl och en 10 årig lusitano) Det är dom ända som får hö i stallet...
2
Svar
26
· Visningar
4 736
Senast: rebeckasff
·
Foder & Strö Jag undrar hur mycket hösilage man måste ge en häst för att täcka upp 5 kg torrt hö? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min 20-åriga shettis blir alltid tunn under vintern. Detta trots att hon får dubbelt så mycket hö som min andra shettis som är åt det...
Svar
3
· Visningar
1 557
Senast: ameo
·
Foder & Strö vad är skillnaden på de två? (förrutom prislappen)? Jag läser på Biomag burken att den tydligen innehåller fosfor också, men ingenstans...
2
Svar
35
· Visningar
6 873
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej på er! Har någon här provat Vimital form från Trikem? Av vilken anledning gav du det? Märkte du något av tillskottet, positivt eller...
Svar
5
· Visningar
1 855
Senast: clovergirl
·
Foder & Strö Vi ska så om betet och jag tittar på olika blandningar men blir helt förvirrad. Har läst att rajgräs innehåller jättemycket socker och...
Svar
7
· Visningar
5 926
Senast: Buck
·
Foder & Strö Jag tänkte göra en analys på sommarbetet. Kan jag göra den redan nu? Hur tar jag den? Vart skickar jag den? Vad ska jag tänka på? Hur...
Svar
3
· Visningar
1 334
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hej! Har ett eng. fullblod på 20 år som jag har haft i nästan ett år, han var mager redan när han kom och jag har fortfarande inte fått...
Svar
9
· Visningar
7 862
Senast: Ninis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka