Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min väninna har en häst som vi inte blir riktigt kloka på. Hösilaget (torrt, nästan som vanligt hö) som de har i stallet innehåller för...
Svar
18
· Visningar
2 255
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Går och funderar, har satt igång min fång ponny igen efter vintern, hon har dock tunnat ur. Vi fodrar med fritillgång på hösilage med...
Svar
12
· Visningar
4 550
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver hjälp!!! Jag har en nyinköpt häst som jag haft i lite mer än 1månad som bara går ner å ner i vikt. Nu börjar till och...
Svar
18
· Visningar
3 423
·
Foder & Strö Nu ger jag snart upp med min stärkelse känslige häst :banghead: Han är en nordis travare som reagerar på stärkelse och han får...
Svar
19
· Visningar
2 720
·
Foder & Strö För idisslare räknar man ju alltid med NDF, eftersom det begränsar hur mycket djuret kan äta i mängd. Men jag ser aldrig det nämnas i...
Svar
3
· Visningar
2 149
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Sitter och utvärderar vinterfodringen. Min häst har tidigare hållit sig rund på en foderstat som lättfödd från 2.5 års ålder till 8.5...
Svar
0
· Visningar
820
Foder & Strö ni som har fånghästar - vad ger ni för godis till dem?? jag har alltid gett min häst väldigt mycket morötter. men nu vte jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 780
Senast: Poisonous
·
Foder & Strö Kan man ge HA och nypon samtidigt? Ökar man effekten eller inte? Har HA och nypon olika "verkningsområden"?
Svar
3
· Visningar
861
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Vi har fyra st ponnysar som idag får "vanligt" hö i småbalar. Problemet är att en är dammkänslig just för torrhö och skulle behöva...
Svar
9
· Visningar
1 690
Senast: supersonic
·
Foder & Strö Ni som inte använder färdiga mineral/vitaminblandningar, hur gör ni rent praktiskt när ni blandar krubbmaten? Jag är ganska trött på...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hur jag än söker så finns det många teorier om bajsätande, vilken tror du på? Har en ponny, lätt överviktig, väl uträknad foderstat och...
Svar
10
· Visningar
1 887
Foder & Strö Många skriver att de ger nattmat i sådan mängd att det finns kvar på morgonen. Eller liknande i hagen/fri tillgång i hagen. Slänger...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej alla ni som ger ledtillskott som ni anser fungerar! Om det redan finns en liknande tråd kanske moderator kan flytta detta inlägg...
Svar
9
· Visningar
2 960
Senast: supersonic
·
Foder & Strö Jag har en islänning på 24 år. Hon rids 2-3 gånger i veckan. Jag undrar vad jag ska ge henne för foder förutom hö?
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: linda93
·
Foder & Strö Skulle behöva tips/råd att få mitt lättfödda 19-åriga arabiska fullblod att få mer muskler och bli mindre bukig. Han foderstat ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 183
·
Foder & Strö Hösilage eller plastat Hö kan man nog säga. Vad säger ni om värdena? TS 91,5 % Råprotein 182 g/kg ts Smb protein häst 128 g/kg...
Svar
16
· Visningar
2 051
Senast: rubytoo
·
Foder & Strö Vår arab fick fång i februari -11 i en halvmeter snö. Han repade sig och bantade ungefär 100 kg vilket behövdes eftersom alla muskler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 126
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte tillgång till ngn våg o innan jag går å köper ngn så tänkte jag fråga här. Hur mkt o volym, typ dl är 100g soja...
Svar
6
· Visningar
1 482
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Ja, är det någon skillnad? Jag köpte idag linfröolja i mataffären. Den kostade 30 kr för en halv liter, så 60 kr/liter. När jag kikar...
2
Svar
30
· Visningar
16 950
·
Foder & Strö Har en liten val på 6 år. 158cm. Travare. Han är under utbildning med tömkörning, longering och skrittpromenader. Jag har inte haft...
Svar
4
· Visningar
1 320
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka