Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hej jag har ett dilemma. En princip som jag lever utifrån och som verkligen är en frundläggande värdering hos mig är att jag inte ska...
2
Svar
29
· Visningar
2 353
Senast: igge
·
V
Träning Jag håller på att leta medryttare till min pålle och har ni några tips på vad man ska tänka på när det kommer en och tittar på hästen...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Mirrejones
·
E
Träning Chockas kraftigt av alla "tävlingshästar" som tas in väldigt tidigt för att de ska stå inne och vila! Min tävlingshäst orkar ändå.. och...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 097
Senast: Ryver
·
B
Träning Hur tränar du egentligen din häst? alltså helt ärligt, tänker du på att hästen ska gå på omväxlande hårt och mjukt underlag, trimmas i...
2
Svar
28
· Visningar
2 297
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Har sett lite olika former av NH-hantering och människor och hästar som har legat på olika nivåer. Nu senast har jag kommit i kontakt...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: Filosofen
·
Träning Jag har mina hästar inhyrda på ett litet stall, vi är bara tre ägare. Ena tjejen som är lite äldre än mig, vi brukar fara och rida...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: lovehorses
·
M
Träning Hur ska man lära en häst att kunna stå stilla brevid en pall? Hästen jag rider vill absolut inte ha pallen brevid sig, framför går bra...
Svar
3
· Visningar
845
M
Träning Hur tänker ni med att man rider med ett spö och om hästen dummar sig (inte rädd utan verkligen dummar sig) att man kan inte slå men...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 391
Senast: Rumpnissen
·
Träning en kompis har berättat för mej den här storryn, hennes arbetskamrat som har gjort följande. köper en 2 årig ponny Shettland/island...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 906
Senast: jea78
·
C
Träning Hej, Ska flytta min häst från lösdrift i Småland till lösdrift i Uppsala och hajade till när jag fick prisuppgift. Vad är "normalt" i...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: missen
·
C
Träning Jag har kollat på fler trådar om detta här nedan men inte fått några riktigt bra tips.. Jag har ett 9-årigt sto utlånat på foder...
2
Svar
20
· Visningar
1 559
Senast: misan
·
S
Träning Red idag nyförvärvet och han har tidigare gått med ett Jaktbett. Delat, gummiklätt med kedja. Anser att det inte funkar på honom. Hans...
Svar
12
· Visningar
945
Senast: Piraja
·
T
Träning Om man får tillstånd av Länsstyrelsen att gräva ner hästen hemma, och avlivning görs på gården, ska man anmäla detta på något sätt? Det...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: haz
·
Träning Tömkörde Moses idag. Gick rätt bra men han hänger sig fast på höger töm och går emot handen genom att slå med huvudet. Tömkörde på...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Mirre
·
S
Träning läste en liknande tråd nedanför om svårfångad häst. har ingen erfarenhet av att hästar som inte vill fångas,mina egna kommer alltid...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: Stinky
·
L
Träning Hej! Vad kan man göra för övningar på en ganska välutbildad häst? Det finns inga speglar som jag kan ta hjälp av att titta i. Så...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: _Liljan
·
S
Träning Våran vildpotta är nu 6 månader, världens kelgris och hon älskar när man borstar och gosar, kommer alltid fram i hagen och vill ha...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 165
Senast: stall banal
·
Träning Liten fundering om vad hästen tycker om en när man ger den mat... Jag menar nu alltså utfodring i box, hage och krubba och inte...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Tölva
·
Träning tossi har svårt att gå i höger varv. hon vill heeela tiden gå innanför spåret. försöker jag ta ett ledande tygeltag så ställer hon sig...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: lis1e
·
G
Träning Jag vet inte om den har traden hamnar ratt nu, vi far val se. Jag undrar om nagon vet hur det gar till att flyga hastar (i flygplan)...
Svar
8
· Visningar
2 241
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama