Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Ska hålla teori lektion för små knattar och undrar hur man ska lägga upp det? Brukar inte hålla i dessa lektioner annars. Det vi ska gå...
Svar
3
· Visningar
1 207
Träning Var ute och gick med lilla 1½-åringen nu på morgonen, som vanligt går han ju snällt sidan om... Hur som helst så såg han ett "farligt"...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: LIA
·
Träning Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. min islänning är jättepigg..springa är det ända som surrar i hennes huvud.. går fort som fan...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: ang
·
Träning Ja, som rubriken säger så har jag då skaffat en shettis som tagit kommandot över min islänning. Inget konstigt med det, och det var...
Svar
6
· Visningar
893
Träning Som en del här läste i förra veckan så ramlade våran gamla häst och blev liggandes på rygg mellan några träd i skogen... Hon har inte...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: palle
·
Träning En kompis har fått en helt felriden vbl travarsto och nu börjar "renoveringen" av henne! Ryggen är helt omusklad, ryggraden sticker...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: Zuzzi
·
K
Träning varför är det bra att löshoppa? vilka hästar löshoppar man med? å brukar ni släppa era hästar lösa i ett ridhus så dom får "springa av...
Svar
18
· Visningar
1 291
Senast: Zuzzi
·
U
Träning har hört av många att de inte e någon större mening med att rida varje dag, asså för musklerna o så. att de räcker att rida varannan...
2
Svar
24
· Visningar
2 907
Senast: Panikie
·
M
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt, men någon får väl flytta den isf. Vad anser ni om att skicka sin unghäst till en tränare som...
Svar
13
· Visningar
1 038
Senast: **Lina**
·
A
Träning Dags att lära min unghäst stå bunden, har bara haft honom i 2 veckor och han är över lag mkt lugn och sansad. I dag skulle jag ställa...
Svar
17
· Visningar
2 326
Senast: gidde
·
M
Träning Jaja nu har jag försökt att få lite tips om vad man kan göra för markövningar med en häst (har paddock så det är inget problem) inte...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Mirrejones
·
K
Träning Jag har ett halvblods sto som är född i maj -04. Hon är inte speciellt uppfostrad på något sätt och jag försöker nu göra så gott jag kan...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Veronika
·
K
Träning när ni klättar hur klättrar ni då? hur brant backe? hur länge? skritt, tarv eller galopp? berätta hur ni gör... :banana:
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Mirrejones
·
Träning Har en 5-årig ponny som (iofs har fått för sej att han inte ska gå i form :p ) precis lärt sej vad galoppombyten är. Har märkt att han...
Svar
7
· Visningar
951
A
Träning Jag har mina hästar kvar på bete hos mina föräldrar ca 5 mil hemifrån mig. I fredagskväll kl. 23.00 ringde dom och sa att hästarna hade...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: allroundhästarna
·
Träning jag ska köpa en ny häst. Just nu har jag 2 ston (d ponnier) som går tillsammans samt 2 hingstar , 1 år båda två o går tillsammans(en d...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: FT_ryttare
·
M
Träning Okej inte hundra på att denna fråga ska ligga här, men om inte annat så kan ju en utav moderaterna vara görsött å flytta den rätt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 957
Senast: moonlightgarden
·
A
Träning Denna fråga kanske verkar konstig, men hur vet ni om ni skaffat rätt häst och vet ni vilka hästtyper ni passar med? Finns det någon...
2
Svar
24
· Visningar
5 454
·
L
Träning Hallå. Har en häst som lägger för mycket tyngd på framdelen, går bakom hand och då inte lite..... :cry: Några tips för att få henne...
Svar
12
· Visningar
1 029
·
Träning Hej! Vill gärna höra lite åsikter vad ni här tycker; ligger det något i vad jag säger eller är jag bara "tvär"?? Jag har en...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 005
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar