Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag bara undrar hur gammal man måste vara för att få äga en hingst? Vet inte rkt om den här tråden ska vara här eller inte.. Flytta...
Svar
13
· Visningar
3 325
Senast: Mirrejones
·
C
Träning min halvblods valack är hrm, ganska tjock, men han är det liksom inte "på" magen och han är inte fet vid korset och så, utan han är...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: crocket
·
A
Träning ...en följdfråga... är det någon som har några tips på ett bra sätt att lära dem stå stilla? Alltså även när de är lösa? Som jag gör nu...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Husmusen
·
Träning Varför kan jag inte hitta en tråd om det här ämnet? Nu vill jag att ni med busponnyer eller halvtokiga hästar skriver era bästa tips...
2
Svar
31
· Visningar
2 772
Senast: Centaur
·
Träning har tagit hem sto och fölet från betet och funderar på hur det här med hagar ska gå till. Jag har två pållar till (sto och valack) som...
Svar
9
· Visningar
1 373
I
Träning Jag behöver lite motivation för att komma igång med kusen där hemma. Det är inte så att jag inte tycker att det är roligt men han har...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: indigo95
·
Träning För och Nackdelar? Har ngn någon bild på häst som jobbas med detta? Tacksam för svar.
2
Svar
22
· Visningar
2 337
Senast: imse
·
K
Träning Har ett bekymmer med mitt 18-åriga halvblodssto. Hon går jättefint i skritten och traven, men har börjat sparka bakut när man ger...
Svar
11
· Visningar
10 006
Senast: Ingen
·
Träning Nu har jag provat å söka på "lösdrift", men jag hittar inte vad jag letar efter. Nu frågar jag er istället!! ;) Vad är...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 545
Senast: _86a_
·
Träning satt och läste i reflextråden nyss och funderade på en sak. har en häst som är livrädd för fick och pannlampor (orginellt ja) lysen...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: minternet
·
Träning Har länge funderat på vart man kan dra gränsen för vad som är säkert och vad som inte är det. Och kanske framförallt var man kan dra...
2
Svar
22
· Visningar
1 861
Träning Satt och läste i den tråden nyss... Och så började jag fundera. Räknas min häst bara som inriden? Hon är riden i 4 år, ibland mindre...
Svar
2
· Visningar
808
M
Träning Ursäkta att jag drar frågan ett varav till men nu undrar jag vad som håller på o hända. Kort repetition: Hästen, fullblod blivit dragen...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: maverick
·
P
Träning Hej! jag har en fråga som kanske någon vill svara på eller har något bra tips? Jag har nämligen en 12 årig welsh d-ponny som jag...
Svar
12
· Visningar
896
Senast: Mirrejones
·
M
Träning Min häst är 1,35 i mankhöjd och jag undrar nu om man kan med hjälp av mankhöjden bestämma hur långt avstånd det ska vara mellan...
Svar
8
· Visningar
1 977
Senast: Korven
·
S
Träning Hejsan! Jag undrar hur ofta ni lindar era hästars ben och i vilket syfte? Vad använder ni för olika slags pads? Kan det någonsin...
2
Svar
38
· Visningar
5 029
Senast: Johannna
·
G
Träning Har ett 3-årigt sto. Hon har tidigare inte visat några "sto-tendenser" men sen ungefär ett halvår tillbaks märks det lite. T ex när jag...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: Kjelle
·
Träning Jag har börjat träna min ettåring på att lyfta hans hovar. Det går rättså bra. Han har inte lärt sig än att han ska slappna av och lägga...
Svar
13
· Visningar
1 701
Senast: Chlo
·
Träning :crazy: Förut var Moses jobbig och tränsa men inte och tränsa av, nu är det tvärtom. Kletade in bettet med lite gott foder en gång...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Mirre
·
L
Träning Har en häst som när jag rider i paddock, lyssnar han jätte bra när vi ska stanna, men när vi är ute och rider så funkar det bra i...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: igge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama