Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Behöver tips på hur jag kan jobba min fd travare för att blir bättre i höger varv. Drar sig inåt osv. Främst i galoppen. Hur gör ni?
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Åska
·
E
Träning Jag undrar vilket bett som är mest lämligt att använda när man vänjer en unghäst (1,5 år) vid att ha träns...? :confused: Tacksam...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: SofiaP
·
Träning jahapp.. nu e d snart dax att måla stallet, börjar bli klart.. eller är på god väg iaf! disskuterade färg och tydligen finns de nån...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: Stalledräng
·
T
Träning Hejsan! Jag har nyss lånat en häst och hon är jätte snäll, men när jag ska sitta upp på henne blir hon rädd och får nästan panik...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: Appelsved
·
Träning Vi har ett problem med vår 2,5 åring. Han vill inte gå ut på volten. Han vill bara följa efter mig.. Hur skall jag få han att gå på...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Rotterö
·
M
Träning Hejsan Jag har en medryttarhäst (varmblod som aldrig gått på travet) och hon kan gallopera och älskat det men oftast så galloperar...
Svar
15
· Visningar
932
Senast: Mirrejones
·
M
Träning Undrar om någon kan svara på min fråga. När man galopperar, varför slänger hästen med huvudet och ökar farten? Är det ett sätt att få...
Svar
13
· Visningar
1 854
Senast: Husmusen
·
Träning Framdelsvändning, vad är det? Är det framdelen som ska vändas (dvs hästen går runt bakdelen) eller är det bakdelen som ska vända runt...
Svar
15
· Visningar
954
Senast: Rumpnissen
·
Träning Valacken har blivit väldigt grinig i boxen sen han sattes på boxvila. När man kommer in kan han spetsa öronen och hälsa, för att sen...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Piraja
·
Träning Hur jobbar ni med era hästar för att få dem mer avslappnade? Jag har en häst som är spänd och "på" och gärna går i en för honom för hög...
Svar
11
· Visningar
8 897
Senast: mackan
·
M
Träning har en halvblods valack som är 6 år som jag rider på några ggr i veckan. problemet är att jag verkligen inte kan få honom honom att...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Jfrelin
·
2
Träning Hej! jag har ett 7 årigt islands sto med mycket temperament och vilja, det stora problemet är hanteringen. Hon tycker inte om att bli...
Svar
1
· Visningar
691
K
Träning Skall nu bege mig in i ett nytt hästköp och har varit och tittat på lite olika hästar. Det är en häst som jag är lite extra...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: shampiz
·
E
Träning Har en liten minishettis som jag är väldigt noga med att motionera. (Tycker ofta att man ser hur dessa små "godingar" får nöja sig med...
Svar
5
· Visningar
2 051
Senast: keilir
·
Träning Undrar lite vilka krav det finns för triangelmärkning. Trodde att det var något man gjorde endast om hästen var helt obrukbar...
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: chrysler
·
S
Träning har en fyra åring som nu vart igång ett tag och jag har börjat att rida lite mer "ordentligt" på banan men jag har fått ett problem. Han...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Kjelle
·
A
Träning min pålla räcker ut tungan varje gång som man rider, på ena sidan. hon ser itne besvärad ut eller så, men ibalnd så åker den lilla...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: keilir
·
Träning Har precis börjat rida unghästen och hon är ganska sned, vilket på ngt skumt sätt gör att ena stiglädret känns kortare än det ndra. Ska...
Svar
13
· Visningar
1 078
R
Träning Flicka illa skadad av häst på Orust ORUST: En ung flicka ådrog sig livshotande skador, sedan hon under fredagseftermiddagen sparkats...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 098
Senast: Alfakrulls
·
Träning Skulle vilja ha lite dressyrknep från er. Såhär är det: medryttarhästen, som är en snäll och vänlig häst, står i ett stall där man inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 377
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter