Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Dressage in the year 2030! After changing the ruling to allow riders to go topless, to increase spectator interest, dressage is now...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: Curtis
·
T
Träning Råkade ut för en synnerligen otrevlig människa i ridhuset häromdagen och vill gärna ha lite synpunkter! Vi har ju ridhusregler där det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 876
Senast: pinkcookie
·
Träning gah! jag blir smått galen på min medryttarpolle ibland :angel: vid uteritt kan han ALDRIG gå rakt fram. man måste alltid styra honom, om...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Priscilla
·
S
Träning Har fått hem en valack som är verkligen spänd som en stålfjäder, både i hantering och ridning. Han ser spöken och är rädd för i princip...
Svar
5
· Visningar
1 442
Senast: Beauty_Boss
·
B
Träning Nu tänker jag skicka tillbaks ponnystoet alltså!!! :mad: Va f...n... :mad: INTE EN SEKUND att connemaran får vara ifred för den...
2
Svar
24
· Visningar
2 519
Senast: corzette
·
L
Träning Hästen ifråga är OMÖJLIG att ta in från hagen. Om man ens närmar sig hagen så springer hon flera varv i fullt ös och stannar inte...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: burton
·
N
Träning Snälla finns det nån vänlig själ som kan tala om för mig hur man gör för att hålla en shettis INNE i en hage?? :confused: Jag blir...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Moheed
·
C
Ridning Tja, skrittar mycket, det gör många här på forumet. Men hur gör ni med utfodringen? Sänker ni energin till en nivå som passar en...
2
Svar
27
· Visningar
2 643
Senast: knasan
·
Träning Igår åkte vi ut till stallet för att ta in hästarna som vanligt. När vi hade mockat färdigt, portinerat ut mat och så vidare tog vi en...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 887
Senast: BuenoBull
·
M
Träning :) Hej Jag är Medryttare på ett gotlandsruss och när jag ska fånga henne springer hon bara bort och det är som om hon tycker det är...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: BuenoBull
·
W
Träning Igår höll mitt 3 åriga sto att knäcka mig... Skulle lastas för att åka bort över sommaren men hon hade en helt annan åsikt om det...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Warmia
·
Träning :banana: Det finns ett tomt stall jättenära där jag bor. Ägaren till stallet har inte velat ha min häst inhyrd. Frågade där först av...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Houdinie
·
Ridning Jag vill börja med att säga att jag är helt ny på begreppen barock, klassisk ridning och akademisk ridning. Vet nog inte ens...
2
Svar
29
· Visningar
4 427
Senast: cabetty
·
C
Ridning Nu ska jag provocera lite: Varför handlar så många trådar om utrustning och så få om ridning? Jag hör era svar eka i huvudet och...
2
Svar
22
· Visningar
2 539
Senast: Curtis
·
K
Ridning Hur mycket förkunskaper krävs för att man ska kunna gå några helgkurser om året och ta ansvaret på hemmaplan fullt ut? Detta är en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 997
Senast: nitus
·
Träning Mitt hbl. (4 år) har en tendens att passa i skritten, inte på lång tygel , men på kort. Som 3 åring blev han bara riden i skogen, men nu...
Svar
9
· Visningar
2 245
Senast: Matten
·
L
Träning Brukar ni rida själva eller ensama kanske låter bättre? jag har gjort det 2gr, men ägaren(jag är fodervärd) tycker det vore bra om man...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 017
Senast: Majjijann
·
N
Träning Vad tror ni om detta? En unghäst (5 år), inga problem att longera, tömköra eller jobba från marken ö.h.t. Mycket snäll och...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: mackan
·
Träning Som nybliven markägare blir man förvånad över hur lite ryttare känner till om var man får rida någonstans :eek: Gissa om jag blev sur...
2
Svar
34
· Visningar
2 932
Senast: MaLu
·
A
Träning jag har en foderhäst som är väldig mkt hanterad från backen av sin ägare. (tror de är PNH hon håller på med) han är 6 år och som sgat...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: AlterPride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama