Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning När börjar ni låta hästen prova bett i munnen? Och hur gör man? Med det mesta (t ex vänja vid täcken) kan man ju gå små, små steg mot...
2
Svar
24
· Visningar
2 205
I
Träning Jag har alltid fått lära mig att man absolut inte ska låta hästarna hälsa på varandra, om man nu vet att någon av hästen är lite grinig...
2
Svar
21
· Visningar
2 186
Träning Skulle ni köra hästtransport (med häst) 80 mil i sträck? Alltså utan övernattning, endast med en paus på 1-2 timmar?
2
Svar
25
· Visningar
1 818
Senast: sasucatu
·
P
Träning unghästen, ett underbart litet russ :love: har varit lite kinkig med tömkörningen... nu har vi tagit en paus under vintern, och när jag...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Igår kom min nya häst, väldigt uppstressad av miljöombytet. Han kastade sig ur transporten och stog och blåste upp sig på stallplan. Tog...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: Bri
·
E
Träning Funderar på att börja göra det när jag bara kör en häst. För-/nackdelar?
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Shettisar
·
Ridning Vilka märken finns det & i vilka prisklasser under 12.000 gärna billigare? Jag är ute efter en utan en massa krimskrams & lulllull &...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 597
Senast: Spirit
·
Träning När jag tittar på Leos pad så syns det mer smuts på den högra sidan av padden. Och jag har tidigare konstaterat att jag saknar mitt...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: alazzi
·
Träning Hej! Vi har en valack i vårat stall som nu är 5 år. Han är jättego och det är inga problem med honom. Jag la dock märke till en sak när...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Meyah
·
A
Träning Har problem med att köra min häst i finka. Hon går efter många om och men in men väl där inne så blir hon totalt crazy. Hon står och...
2
Svar
29
· Visningar
2 220
M
Träning Hej igen alla! Har haft en hel del att pysla med så jag har inte hunnit kolla här så mycket men jag ville iallafall in och tacka alla...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Liquid Diamond
·
M
Träning Min mamma försöker få mig att va med på centrerad ridning med min unghäst!! och jag vill inte för att jag tycker att det är helt...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 032
C
Träning Har någon bra tips hur jag får upp min hästs kondition? Jag motions galopperar honom lite nu... men när har inte orkar mer ( han orkar...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Jempa
·
L
Ridning Jag och pållen har ju halkat in på det här med AR men vi har inte börjat än. :crazy: Pga diverse skador och avsaknad av utrustning etc...
2
Svar
25
· Visningar
4 702
Senast: moli
·
R
Träning Ge mig lite tips på hur man på ett smidigt sätt lär hästen att bada... (i en sjö alltså) Har nu flyttat min Reykur till ett nytt ställe...
Svar
10
· Visningar
1 099
Senast: reykurboy
·
B
Träning Hej! Jag har en kompis som har en Shettisvalack på ca. 6 år. Han är Otroligt stökig pga att de red in honom när han var ca. 3 år och att...
Svar
17
· Visningar
1 925
Senast: legolaspiggelin
·
B
Träning Hejsan! När jag står och ryktar min häst står han ofta och kastar med huvudet, inte bara när jag ryktar. Ibland nä jag tex. hämstar...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: mysko
·
Träning Inte min häst! En unghäst på 4 år är ny i stallet och det är en "tränare" som ska rida in den. Den rids redan på skänkelbett och...
2
Svar
26
· Visningar
2 086
Senast: alazzi
·
Träning Nu var det ett tag sen jag skrev här ang. tips till mej och min häst. Så jag tänkte rapportera lite om hur vi jobbat och hoppas på lite...
Svar
14
· Visningar
875
Senast: Totola
·
Träning Nu har hon hoppat över grinden.....förrut gick hon bara bekvämt rakt igenom. Med jättetjock och tät vinterpäls så bryr hon sig inte om...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama