Sår bredvid mungipan

Sv: Sår bredvid mungipan

Vi pratade med tjejen iga igen och hon har pratat med träneren. Han är tydligen C-tränare och har inte licens för att rida in unghästar...

Hon har fått löfte om att han ska rida en tid på bosal så att såret åtminstone hinner läka.

Vår egen tränare hade lektion i tisdags samtidigt som denna "tränare" red och han hade frågat våra vänner efteråt vem denna person var, helt chockad...

varför byter hon inte tränare?
Är inte ägaren medveten om hur fel tränarens metoder är?

haringenfantasi skrev:
varför byter hon inte tränare?
Är inte ägaren medveten om hur fel tränarens metoder är?

Jo, visst är hon medveten om det. Jag skrev ju att hon var ledsen över hur hästen behandlades.

Hon vill inte att hästen ska lida.

Ja du om man drar åt nosremmen för hårt kan den skava.
Och rider man in hästar på detta vis får amn nog räkna med en sårad häst! :mad:

Morotsbiten skrev:
Ja du om man drar åt nosremmen för hårt kan den skava.
Och rider man in hästar på detta vis får amn nog räkna med en sårad häst! :mad:

Hästen rids utan nosgrimma!

Tränaren har dock ridit i bosal nu så huden får läka ihop.

Okej.
Inridning skall ju ske på tränsbett eller repgrimma i alla fall. Det är vi nog överrens om. Trodde att den behärskade i alla fall formen i de tre gångarterna.

Varför lämnar man in en häst som skall användas som skogsmulle till en tränare när man allt som oftast klarar den delen av inridningen själv, med hjälp av en ÖDMJUK och skicklig tränare eller kunniga vänner som ställer upp? Det har jag svårt att förstå...

Bra fråga!

Första hästen och så köper man en jättestor outvecklad unghäst :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 561
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 358
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30