Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är som ni nog sett ny här, vet inte om en sådan diskussion funnits tidigare hrä på forumet, sorry isf... Men... Jag som tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 036
N
Träning Vid tömkörning på volt - vad gör man om hästen snurrar runt så att han står med huvudet mot mig hela tiden? I vänster varv går det...
2
Svar
22
· Visningar
1 730
Senast: Lotus
·
Träning Utan mat, menar jag (annat med dom som har fri tillgång eller rejääält med hö/halm som räcker länge). Jag tycker det känns hemskt att...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 996
Senast: Gullan86
·
Träning Jag har länge funderat på att köpa ett föl, och nu kan det till slut äntligen bli så.. kanske. Iom att jag helst vill ha hästen...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Gullan86
·
H
Träning Tycker att det där med lösdrift låter väldans bra, men undrar hur det fungerar med kraftfoder, om någon låter hästarna få fri tillgång...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Halshuggen
·
Träning Det här är väl mer som en varning till er som rider med bygelbh. Jag har nästan alltid ridit med bygelbh. För någon månad sedan berätta...
2
Svar
31
· Visningar
3 661
Senast: _otursbarn_
·
M
Träning Jag har en häst sedan ett år tillbaka, vilken e något otroligt snubblig! snubblar till och med i skritten.. har provat allt.. Vad göra??
Svar
6
· Visningar
1 627
Senast: Mypan
·
Träning Vilka muskler tränas vid simning?
Svar
2
· Visningar
855
Senast: em76
·
F
Träning Kan någon på ett lättfattlig sätt beskriva det här med "öppna" och "sluta" för mej,det ska ju vara lösgörande för hästen...är det något...
2
Svar
30
· Visningar
3 232
Senast: Solis
·
G
Träning Vet inte om det finns en sån här tråd redan. Men jag prövar ;) Vilken är den bästa träningen för hästen i uppförsbkacke, Skritt, trav...
2
Svar
25
· Visningar
5 137
Senast: Totola
·
M
Träning Har fått hem en 5 åring nu. hon är väldigt social och trevlig att handskas med, men vid ridning så blir hon ofta väldigt stressad och...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: cili
·
S
Träning Kommer snart en häst hem till mig som jag ska rida in under sommaren. Hästen är ett kallblod och tre år. Han är inte så mycket hanterad...
2
Svar
21
· Visningar
2 264
Senast: älgen
·
Träning Vet inte om det här hamnat rätt men... Jag mötte en tjej när jag var ute med vovven. Hon tog en promenad med hästen i grimma. Först...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 003
Senast: J3O
·
Ridning Är i sadelköpartagen, har lite funderingar och undrar om någon på forumet kan hjälpa mig... Har 3 sadlar jag sneglar på ST Esp, ST...
2
Svar
21
· Visningar
2 036
Senast: Tez1
·
T
Träning när jag rider så åker alltid hälarna upp utan att jag märker de.. vad ska jag göra åt det? och ska man trampa ner hälarna när man...
Svar
16
· Visningar
5 079
Senast: Stopek
·
L
Ridning Hittade det här på internet, det heter 'Akademiskt bett'. "Rörliga skänklar men utan klämrisk. Kan användas med en eller två tyglar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 976
Senast: KungTulle
·
M
Träning om hästen har NGT raka bakben..får den svårare att trampa under sig då? Det handlar inte om alls mkt. ska se om jag kan lägga upp en...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Pansi
·
M
Träning Har en x-travare som var helt underbar när jag köpte honom. Gick fram överallt, lydig, lyhörd, dock svårstoppad. Något tittig och...
Svar
17
· Visningar
1 040
Senast: Mysaan
·
E
Träning Har blivit medryttare på en häst som jag nu rider 3 ggr i veckan, värsta chansen för mig att få rida lite liksom.. Jag har ridit ut...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Flisa
·
Träning Hur börjar ni med era föl. Binder ni upp dom som en stor häst '? Om de drar och bråkar och stegrar. Låter ni dom bara vara. Beräta...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur