Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vad gör ni när motivationen tryter? Främst för er er egen del då.. När det känns som att man inte kommer någon vart eller allmänt inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 216
Senast: HannaZ
·
D
Träning Har ett stort problem och det är att jag har super svårt för mig att sitta på rätt sittben. Fattar inte de blir nästan fel jämt. Har...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Daun
·
Ridning Hej! Jag fick en bok om akademisk ridkonst förra veckan (av bent branderup), läste ut den och blev väldigt intresserad. Tänkte att...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Fossing
·
L
Ridning Såvitt jag förstått på mina islandhästfrästa medmänniskor så har Islandshästen en förmåga att samla sig (eller sätta under sig bakdelen)...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 179
Senast: nitus
·
Träning Har nu börjar sätta igång min Clydesdale efter en lång viloperiod. Tömkör honom var tredje dag ung och det går väl rätt bra...
Svar
4
· Visningar
802
R
Träning Vi ska åka ca 1 timme om några dagar med hästen och ska ha med oss hö. Hästen i fråga är ett litet matvrak som tycker att det viktigaste...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Tinen
·
M
Träning Halloj! Tänkte kanske få lite tips av er ;) Har ni några tips hur jag kan få min ponny piggare och mer framåt? Han är pigg ute och...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: starcraft
·
Träning Har fått erbjudande om en plats i en lösdrift nu till hösten, där jag har hästen på sommaren. Det är ju tänkt att hästen min ska få...
Svar
13
· Visningar
1 549
N
Ridning Jag såg en tråd där någon beställt en Startrekk Espaniola och skulle återkomma med åsikter! Jag är så nyfiken på hur den fungerar! Ni...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
26 620
Träning Enkel Dressyr övning efter man har hoppat ett hinder. Någon som har nåt förslag hur man ska få en pigg häst efter ett hinder att...
Svar
7
· Visningar
1 186
Senast: Kalusha
·
F
Träning När jag rider ut på min häst så är hon aldrig rädd för något och är snäll under ritten. Men när jag vänder hem :crazy: :o Hästen...
Svar
12
· Visningar
2 078
Senast: Fladde
·
Träning Hmm...än så länge har jag inte suttit upp på kräket, så det blir väl inte jätteakut än på ett tag men... jag har precis fått hem en...
Svar
10
· Visningar
1 801
Senast: Totola
·
Träning Haha behöver lite tips. Min medryttarhäst är TJOCK, PIGG och STARK :D. Vill ha tips på hur vi ska lugna ner tempot lite:D Han kan lugna...
Svar
7
· Visningar
1 225
Träning (kan tänkas att den här ligger fel nu) Nån som har tips på vad jag kan göra för att sysselsätta min häst? Kan säkert rida honom lite...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: satanic
·
Träning hm..tog kort på pållen efter jag ridit i går o börja fundera över hur och vart han skulle behöva bygga mer muskler? Isåfall vilka...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: tant agda
·
C
Träning Jag har ett varmblodigt sto som är 9 år, en f.d. travare kan man väl kalla henne kanske. Jag har iaf lite problem med henne, som jag...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: rabarber2
·
Träning Vi har nu under en tid last tränat våran häst, och allt har gått bra tills nu. Hästen kan nu står inne i transporten utan problem om...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: Montéryttare
·
G
Träning När hästen passande väljer matte att klia sig på, är det ett uttryck för bristande respekt? :crazy:. Själv har jag inget emot det...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 447
Senast: jea78
·
M
Träning Rider min häst på två olika sätt. Engelskt med 3-delat pessoabett. Då går hon mycket fint på tygeln och lyssar ganska bra på vad jag...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: mackan
·
H
Träning Satt idag med familjen hos mormor o tvingade alla att kolla på håsthoppningen (eftersom mormor bara har en tv).. Å då börjar mamma med...
2
Svar
28
· Visningar
3 394
Senast: Trollduva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar