Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min sköthäst beteer sig konstigt =( När vi rider ut så kröker han av nacken (halsen) , biter sig nästan i bringan, hetstuggar på...
Svar
18
· Visningar
1 338
Senast: Lorelie
·
Träning Hur? Vill lära min Clydesdale att fatta gallop även under ryttare men hur? Börja från marken givetvis med röstkommando men sen då?
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Mirre
·
E
Träning Japp, du har hovis vart ute och skott pålle. Det gick ju inte helt smidigt. :crazy: Inte vart han panikslagen inte, men han hade ett...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Sandra S
·
H
Träning Har släppt mitt sto som är sex år på sommarbete! Hon går med flera andra valackar, samt ett sto till. Givetvis började stona brunsta...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Häst 2004
·
N
Träning Skulle behöva lite tips på sådana... Galopparbete är inte så jättekul på min häst då hon blir så upphetsad utav det så tillslut blir...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: v_NiniZ_v
·
T
Träning Hejsan...jag är ny här och behöver lite råd och tips. Jag ska börja sköta om ett varmblod som är 7 år, och har väl inte blivigt riden...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: timotei
·
Träning Vi har en häst som följer efter mig men går inte ifrån mig. Jag vill kunna flytta på honom utan att behöva knuffa på honom. Jag kan...
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Lady_S
·
S
Träning Hej! Jag hoppas kunna få lite tips i hur jag bäst sätter mig i respekt hos en häst som jag lånat i sommar. Hästen i fråga är ett åtta...
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: susanna.davidsson
·
Träning Hästens utbildningsskala består ju av sex steg: 1. takt 2. lösgjordhet 3. eftergift (?) 4. schwung 5. rakriktning 6. samling...
Svar
10
· Visningar
3 772
Träning För ca ett halvår sedan blev vi inackorderingar irriterade över att stallägaren släppte ut hästarna så sent på helgerna (kunde få stå...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 646
Senast: Flyttfogel
·
Träning Vad säger ni om det? Jag brukar rida fram "som alla" andra i lugn takt, skritt och trav och lunkig galopp och däremellan framnedåt på...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Magdalena
·
F
Träning Jag står förmodligen snart inför en jobbig situation. Eventuellt ska min familj flytta till Finland (Wasa) i vinter. Bohag, hundar och...
Svar
14
· Visningar
2 523
Senast: Sprettan
·
K
Träning det börjar med att en tjej i stallet berättar om en föredetta ridskole häst som blev köpt av en familj som själva ridit och tagit hand...
Svar
10
· Visningar
1 538
Träning min häst är galopphäst... hon har i hela sitt liv gått rakt upp med huvet i full fart å järngrepp i höger tygel... nu har jag haft en...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Messy
·
Ridning http://www.dressageclips.net/Nijmegen2005Medium.wmv En filmlänk från "the occasion" , klippt från "Ultimate Dressage" där bilderna...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 432
Senast: summer san
·
Träning Min opererade unghäst har glömt allt vad god uppfostran heter! Efter att i två år jobbat med att ha en väluppfostrad och trevlig häst...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: Hannely
·
P
Träning Hur lär man en häst att stå bunden? Ska hjälpa några bekanta med deras unghäst som inte är så mycket hanterad, tips hitåt! ;)
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 635
Senast: Elektron
·
Träning Hur gör man om hästen kastar sig ut såpass hastigt när den är inne att man inte hinder sätta för bommen Om man försöker knippsa fast...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Bill
·
Ridning Nu har det hänt! Dressyrtanten ska hämta sin islandshäst vilken dag som helst! :bump: Undanber mig VERKLIGEN kommentarer kring valet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 438
Senast: Freyr
·
Träning Jag har en två-åringt sto som jag har fött upp själv. Enligt mig är hon jordens trevligaste lilla häst. Kanske något "på" i bland men...
Svar
1
· Visningar
772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka