Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Just nu känner jag mig oerhört priviligierad som kan komma ut i naturen till häst :love: Dessutom är jag extra glad eftersom jag...
Svar
5
· Visningar
681
Träning Vi ska nu låna ut vår ponny något år för hon behöver lite trygghet med bara en person. Och när man ska låna ut sin häst är man ju lite...
Svar
2
· Visningar
701
Träning Nu är jag i ett chockat upplösningstillstånd! Idag skulle jag och min 4 åriga dotter hämta in våra hästar ( en quarter och en shettis)...
2
Svar
36
· Visningar
3 063
Senast: oopsie
·
W
Träning Brukar ni låta era hästar vila på sommaren? I så fall, hur länge? Hanterar ni dem på annat sätt, eller får de bara gå på betet hela...
2
Svar
22
· Visningar
2 221
Senast: kopparberg
·
Ridning Har sett att en person som sysslar med AR rider in hästar på stångbett. Jag håller inte på med AR själv, utan undrar om det är vanligt...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
17 626
Senast: _Netty
·
E
Träning Jag är helt inne på det här med Natural Horsemanship, har aldrig sett någon "riktig" tränare, men några i mitt stall har hjälpt mig lite...
Svar
12
· Visningar
882
Senast: Arwyn
·
Träning Mitt problem är väl igentligen ganska litet, men endå gnager det i mig. Har ett eget stall och två hästar. Den ena är lugn och cool...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Manji
·
Träning Jag har fått helt olika svar från alla håll. Hur och vad binder jag fast en häst i när jag t.ex. är ute och rider men ska stanna och...
2
Svar
35
· Visningar
2 277
Senast: Enar
·
Ridning Vill börja med att säga att JA jag här läst FAQ:en, men känner mig ändå inte riktigt klok över det hela. :o För ÄR det alltså så att...
Svar
10
· Visningar
1 489
Senast: PAC
·
Ridning Helloou! Jag vill se er på bild, inte nödvändigtvis ridandes, utan vill bara liksom säga goddag! På dessa bilder (om man nu rider)...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
20 403
Senast: alazzi
·
L
Träning Vad är dessa?:smirk: Det jag är intresserad av är när en tävlingsridhäst "plötsligt" efter många års lastande och resande börjar...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Lazio
·
P
Träning Ja, jag undrar just vad rubriken säger. Jag startade eftermiddagen med att longera den äldste gubben. Det var ett tag sen sist och...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Egonson
·
U
Träning ja har gjort så nu i kanske 3 veckor att ja rider 2-3 ggr i veckan i ridhuset och tränar dressyr ordentligt, och sen dom andra dagarna...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: FridaW
·
Träning Har börjat rida en valack på ridskolan nu. Stort hbl på 170+, jättetrevlig på alla vis även om gallopen går lite fort ibland:D Men har...
Svar
7
· Visningar
1 324
·
K
Träning Hej! Har kanske hamnat fel nu men skriver ändå. Jag undrar om det finns mobila stall/boxar t.ex. baracker till salu någonstans? Tacksam...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: BeastieBabe
·
Träning Hej! Är det någon som kan förklara varför min häst blir hysteriskt het efter man har galopperat först i höger varv och sedan i vänster...
Svar
9
· Visningar
759
·
B
Träning Jag har ett sto och en vallack. Fick idag hem en ny vallack. De fick hälsa ett par timmar över staketet. När jag släppte ihop dem var...
2
Svar
21
· Visningar
1 627
Senast: Arwyn
·
O
Träning Jag har ett ganska, eller rättare sagt väldigt stort problem med min häst. Jag har haft henne i ett år och hon har alltid varit...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: overtyre
·
Träning Mitt sto ogillar borstningen.. Hon uppför sej som om det är obehagligt oavsett vilken borste jag använder .. Men om jag stryker henne...
2
Svar
21
· Visningar
3 608
Senast: orcide
·
M
Träning Funderar ganska mycket över en del användares konstiga kommentarer här på Bukefalos. Vissa anger mockningen som anledning till varför...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 202
Senast: pannkakssmet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.