Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning En 2-årig hingst hos oss ska kastreras. Hur lång tid efter kastrationen väntar ni innan ni släpper den nyblivna valacken med ston? Har...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Spegelboll
·
J
  • Låst
Träning Ja, så lyder frågan! :-) vad skiljer dessa skolor åt?
Svar
1
· Visningar
591
Senast: IngelaH
·
Träning kan en häst gå själv på lösdrift..??? det kommer finnas andra hästar i närheten men sen på kvällen få han ju vara själv... kommer han...
Svar
19
· Visningar
1 919
Senast: Mia_R
·
B
Träning Hej! Jag har en connemara D-ponny som är 142 cm i manken. Jag är 157 cm och väger ca 40 kg. Hur lång kan man vara utan att vara för...
Svar
13
· Visningar
1 886
Senast: suisyola
·
S
Träning Skulle behöva råd av er... Jag har en kallblodstravare som inte är så mkt riden , hästen i fråga är en ängel när man befinner sig på...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Sus@nne
·
E
Träning vet inte om den här tråden ska ligga här? :crazy: men till saken jag har inga ideér på hur jag ska rida ppass i paddocken (jag har...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: eriica-o21
·
C
Träning Olle är ett Hbl på 6 år med ordinära gångarter. Olles stam vittnar inte om några sensationella framgångar utan även där, ganska...
2
Svar
25
· Visningar
2 334
Senast: Kratus
·
O
Träning Detta är något som jag funderat över ganska länge, och det vore bra om ni kunde hjälpa mig i mina funderingar. Hur gör man för att ta...
Svar
15
· Visningar
940
Senast: lillsnorre
·
K
Träning Jag visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men... Jag kan säga att jag hatar sprutor och det blir inte bättre av att hästen...
2
Svar
28
· Visningar
1 960
Senast: Krulltottan
·
Träning Sa nu har jag fatt ett litet lustigt problem med en av hastarna dar jag jobbar. Hon vill inte fatta hoger galopp pa volt, nar man...
Svar
11
· Visningar
1 387
Senast: Lavinia
·
G
Träning Jag bara måste få berätta om min söta 5-åring, som för övrigt är på bilden :) Jag har aldrig mött en så pillrig och joxig häst innan...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: grebbis
·
Träning Har ett tvåårigt quartersto. Har tränat att flytta hennes olika kroppsdelar undan för tryck, lyfter fötter, och alla vardagssaker, som...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Lazy Lady
·
Träning Jag ska till hööks imorgon och kan passa på o fråga en sak.. Min enormt testande shettiskille går så enormt dåligt i tvådelat när vi...
Svar
14
· Visningar
1 888
Senast: Myy
·
Träning Ni med erfarenhet av unghingstar får gärna hjälpa mej med ett huvudbry. Vad tror ni om följande: jag har en 7-årig valack som har ett...
Svar
10
· Visningar
1 029
Senast: åke
·
B
Träning Det blev en het debatt mellan några stalltjejer idag angående kondition. Frågan gällde om trav var mer konditionshöjande än galopp, jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 971
Senast: Luff
·
  • Låst
Träning Jag hat varit medryttare på två hästar det senaste halvåret och i princip samma sak uppstod i båda stallen. Min kära vännina...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 447
Senast: My Beauty
·
M
Träning Jag har sedan en tid illbaka, ridit hos en tjej som äger ett par nordsvenskar utanför mig. Vi har nu börjat rida igång dem, då de har...
Svar
9
· Visningar
1 603
Senast: jamjam
·
Träning Pga av sjukdom och div andra orsaker har min häst fått två veckor oplanerad vila hux flux och bara skrotat i hagen, men imorn då jäklar...
Svar
8
· Visningar
826
Senast: mackan
·
M
Träning Min häst har kommit på att om man ryster på huvudet lagom när hon börjat jobba så kommer jag av mig och måste börja om från början med...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Magrinette
·
K
Träning 1. att en stallägare ska få bestämma i sitt stall 2. och vad tycker ni dom inte ska få bestämma. jag (stallägaren) har häst i...
2
Svar
30
· Visningar
2 539
Senast: Wannabe_Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross