Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag lider verkligen med dessa stackars hästar som rids med gramantygel,90% av dom som rider har ingen aning om vad dom sysslar med el...
2
Svar
32
· Visningar
2 739
Senast: Degree
·
T
Träning "Vågar" jag sitta upp på pållen då han i stort sett bara gått i hagen sen nyår. Har gått lite skrittpromenader bara den senaste tiden...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: schelin_j
·
Träning har gjort två ordentliga vurpor de sista veckorna. Inte gjort mig illa och blev aldrig rädd då, men nu en vecka efter har det blivit...
2
Svar
29
· Visningar
2 121
Senast: schelin_j
·
D
Träning Det finns folk som säger att det är lättare att holla på med NH om man har en stor häst,att dom stora hästarna förstår lättare.Jag vet...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Roheryn
·
A
Träning Nu är min andra häst på G och jag har läst mycket om NH här, och blivt väldigt intresserad. :bump: Är det någon som kan berätta om lite...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Amanda_hm
·
A
Träning Vet inte vart denna tråd borde ligga - kan ju lika gärna vara senior som gnägg som här för det är inte bara en "häståkomma" utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 217
Senast: Wannabe_Me
·
E
Träning i söndags när en i stallet skulle fodra eftermiddag och ta in alla hästarna, så hände en jätte läskig grej! när hon tog in hingsten...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
15 263
Senast: axel
·
E
Träning Hej Jag har en medryttarhäst, som jag haft i ca 1 år och som jag nu vill börja löshoppa. Eftersom jag gått på ridskola har jag...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Valkyriaa
·
B
Träning Min lilla ponny vill inte galoppera när man sitter på den annars kan hon galoppera är hon bara envis eller ska man tro att hon har...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: bema
·
C
Träning Ni som har unghästar - har ni ett särskilt "schema" för hur ni hanterar eller tränar dem eller går det på rutin eller faller det sig...
Svar
11
· Visningar
7 529
Senast: e_s_t_e_t
·
Z
Träning Hur länge eller mycket kanske man hellre ska säga, hade ni ridit när ni skaffa unghäst? Hur vanligt är det att unghästen "busar" vid...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: zemra
·
Träning Denna vecka har jag insläpp i stallet som jag sagt innan. Vi har hela tiden varit överrens om att hästarna ska komma in vid 20.00. Om...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 368
Träning Kan det vara skadligt? Om man longerar i skritt och ev lite trav i 20 min och byter varv ofta?
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Piraja
·
R
Träning Hej! Jag har funderat på en grej sen i helgen. Det är såhär att en tjej i vårat stall har två jättestora och rätt oupfostrade...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Rebby
·
Träning Tänkte jag ge mig på denna vinter ;) Har ju som bekant en treårig shettisbrud, som jag nu tycker ska påbörjas inridning av. Hon är ju...
2
Svar
39
· Visningar
2 311
Senast: Gnist
·
Träning snälla hjälp mig att hitta på nya saker att göra med min unghäst...Jag vet inte vad jag ska göra? Vi är ute och går och går med det...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: MaLu
·
B
Träning Brukar ni ha hästarna på sommarlov??förra sommaren fick min vallack gå på sommarbete med massa andra små islandshingstar!han blev...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: Piraja
·
K
Träning Ni som har hästar som lägger sig ner i transporten, vet ni varför gör så och om ni lyckats få hästen att sluta med det, hur gjorde ni...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Kritos
·
R
Ridning Jag lägger mina frågor här på barock, eftersom det här verkar vara mycket intressanta diskussioner med kunniga människor. Jag hör dock...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: Zora
·
S
Ridning Jag håller på med longeringen på min unghäst. Men jag har något jag går och funderar på hur jag ska lösa. Tänkte att det är säkert fler...
Svar
8
· Visningar
1 242
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025