Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Har en foderhäst som är helt underbar MEN till problemet,han är så jätterädd om öronen han ställer sig nästan på bakbenen när man...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Träning Jag har nog världens kärvänligaste och charmigaste shettis på gården. Han är 7 år, kastrerades som tvååring men beter sig som ett föl...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: hillevie
·
Q
Träning Jag har ett varmblod sto f-97 som är väldigt "bitchig" .. Bits & så, hon har även "anfallit" mig & andra när man ska hämta henne från...
2
Svar
22
· Visningar
2 323
Senast: Shiny
·
S
Träning Hej, är det någon i Göteborg med omnejd som tränar PNH och har lust att träna ihop ibland? Eller bara se på dvd eller såtillsammans. Det...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: CaliforniaSwed
·
W
Träning Är det OK att ha hästen ensam i en utebox utan kompisar bredvid om den går med andra hästar på dagarna samt har uppsikt över stallet då...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: MadickenII
·
Träning Har sett att H**ks har en repgrimma där grimskaftet sitter fast i grimman. Är den bra? Eller ska jag kolla någon annan stans?
Svar
9
· Visningar
1 865
Senast: mazarein
·
C
Träning Har en ponny som är fyra år, och problemet är att var gång han skall fälla tänder så börjar han bitas. Har ni några bra tips på hur man...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Jenny1
·
Träning ha en ung hingst som ha brottom så fort man ska leda han någon stans... till hagen och från hage och in i boxen då springer han in...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Alazan
·
E
Träning Jag skulle vara intresserad av att veta VILKA signaler ni använder i er kommunikation med hästar och framför allt HUR ni lärt dem dessa...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: marijaa
·
A
Träning Undrar lite hur stor hage era hästar går i?
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: Alicia
·
K
Träning Hästisen har blivit riktigt halt nu så veterinären fick komma idag och titta på honom. Han fick 4 sprutor och var rätt så orolig...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Krulltottan
·
Z
Träning Skrev en tråd för ett tag sen om samma problem. Har en 1 1/2 åring, sto. När men till exempel leker i hagen och plötsligt ger tecken...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: zillax89
·
Ridning Nu ska jag göra ett litet inlägg här under barock. Jag har ett shettis sto som jag inte kan rida utan vill markarbeta henne istället...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: svea
·
Träning Mjaha, unghästen har konstaterat löss, Etotal är inköpt och första "pudringen" är gjord på samtliga hästar, grymt dammigt. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: hopp_o_galopp
·
Träning Min fd travare kan gå jättefint och avslappnat i skritten, men i traven kör han upp huvudet i luften, blir stenhård i munnen och travar...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: lakrits
·
L
Träning Jag har ett halvblodssto som fyller tre nu. Hon är nu ca 162 cm, skulle gärna önska att hon växte ett par cm till. Vad tror ni?
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Farao
·
Träning Red för första gången på många år för 2 veckor sedan, och inte nån mjukstart heller - utan hårdträning direkt. I början gick det bra...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: FridaW
·
Ridning Jag tänkte till efter att ha läst i en gammal tråd om en artikel i Ridsport o där pratade några om det gamla ridfrämjandet som gick ihop...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Angua
·
Ridning Hej, läste ni artikeln som skrevs där om den klassiska ridningen?? jag blev väldigt arg iallafall.. och jg sysslar inte ens med barock...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 697
Senast: GLOIN
·
Träning Vad har ni för åsikter om att låta unghästen få vara hingst till 2-3 års ålder, blir de inte snyggare då? Varför ska man tycker ni...
Svar
19
· Visningar
2 458
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30