Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning har letat men hittar inte en lösning till mitt problem. har pysslat och tränat NH med ponnyn så mycket det går (altså, så mycket jag...
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: Sellan
·
H
Träning hej! på min skola har vi en häst som alltid när någon försöker ta ehnne i boxen vänder sej runt och hotar att sparka.. flera som då har...
Svar
12
· Visningar
962
Senast: Zelma
·
Träning Min häst brukar vara lätt att hämta i hagen, men ibland när han inte "vill" komma vänder han baken till och när man kommer närmare så...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: zillax89
·
B
Träning Hur ska jag göra för att få henne att sluta gå/springa in mot mig vid longeringen? Eller hon rör sig snarare som i ett D spår.. Och...
Svar
10
· Visningar
967
Senast: cristobal
·
Träning Jag känner att jag är aldeles hår di min hand när jag rider. Vet inte varför jag är det men jag försöker verkligen att låta bli att bli...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: Helan 38
·
T
Ridning Hej! har frågat på boklistan ang en bok men får inge svar där... några av boktipsen gäller Gustav Steinbrechts bok, "the gymnasium...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: via
·
A
Träning hejhej! Jag har funderat över ett par saker, hon som hade min häst förut hoppade han jättemycket men brydde sig aldrig om att tex...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Panikie
·
C
Träning oftast har vi ju kanske bara skogen & dess natur att använda oss av när vi ska rida & träna. nu på vintern är det ju ofta halt & ibland...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 591
Senast: FridaW
·
B
Träning Hej! Köpte för snart en månad sedan en sexåring som hade varit svår att lyfta frambenen på och jag fasade för detta. Nu är det så att...
Svar
19
· Visningar
2 836
Senast: rabarber2
·
J
Träning Jag är skötare på ett halvblods sto som är helt omöjlig att lasta. Ägaren har försökt med att genom under lång tid bara tagit det...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Arwyn
·
S
Träning Hej ! Jag har tagit hem ett litet welsh mountain-sto på prov som jag troligen skall köpa. Som sällskap till min häst och som ridhäst...
Svar
12
· Visningar
867
Senast: FridaW
·
B
Träning Vet ej om jag hamnat rätt då fråga a) och fråga b) är olika. Jag har själv ingen erfarenhet av lösdrift egentligen men skulle gärna...
Svar
5
· Visningar
879
M
Träning Hej! Min ponny har det aldrig varit något problem med. Men när vi skulle åka hem från träningen så fick hon panik i transporten och...
Svar
15
· Visningar
1 000
Senast: Monny
·
  • Låst
Ridning Ser att moderator har gått in och låst några trådar här där folk frågar efter klassiska/barocka/AR-tränare. I FAQ står det: "...
2
Svar
30
· Visningar
2 388
Senast: IngelaH
·
N
Träning Hej!! jag är skötare på en unghäst på 2år ägaren har inte tid med henne för hon har en annan häst hon är mer för ridning men hon har...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: Namarra
·
T
  • Låst
Träning Nån som kan tipsa om ett bra ridläger för vuxen nybörjare. Verkar svårt när man är i 45+ åldern att komma på ridläger är det andrar som...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: IngelaH
·
S
Träning finns det någon bra sida som det står om NH.. har problem med min häst å NH är nog det enda som hjälper...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Sellan
·
Träning Hej jag har tankt att jag ska borja rida en hast, problemet ar att hasten inte gar att fanga i hagen. Jag har varigt dara en gang...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: zillax89
·
Y
Ridning Ibland slår det mig att jag har en slags tunnelseende med allt fokus på ridningen, det vill säga tiden på hästryggen. Men som jag och...
2
Svar
26
· Visningar
2 135
Senast: Hallonsoda
·
M
Träning Jag har ett föl som i april fyller 1 år. Jag har lärt henne att stå uppbunden, bli borstad överallt på kroppen(även under magen där det...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: MagnoliaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama