Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Har bestämt mig för att det är dags att köpa min första helt egna hund. Missförstå mig dock inte, jag är uppvuxen med hundar och har...
2
Svar
39
· Visningar
5 888
Senast: simba_112
·
W
Hundhälsa Har en långhårig schäfer tik som är 7 år gammal. Hon är helt frisk, kollad och har ej mask. Hon äter som en häst, men vill inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Hellas
·
Övr. Hund Ni som låtit kremera era hundar (eller andra djur) efter avlivning, är ni övertygade om att det är "rätt aska" ni får tillbaka efteråt...
Svar
17
· Visningar
9 425
Senast: Kratus
·
H
Övr. Hund Jag har gått med i några träningsgrupper nu med min tik. För mig är det en självklarhet att hon ska gå ok i kopplet från punkt A till...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 799
Senast: Hjalti
·
Övr. Hund Jag tänkte att jag skulle träna på lydnadsklass ett för att kanske kanske kunna tävla någon gång. Träningen hade jag tänkt ägna mig åt...
Svar
7
· Visningar
960
Hundhälsa Idag kliade sig min lilleman och råkade få klon rakt i ögat för att sedan fastna i ögonlocket undertill (om man nu kan säga så), så blev...
Svar
14
· Visningar
9 650
Hundhälsa Har bytt foder för ca 3 veckor sen,nu dricker "gammelhunden" väldigt mycket vatten,har 4 liters skålar(fyller dock inte ända upp),och...
Svar
5
· Visningar
6 337
Senast: Fibusen
·
A
Övr. Hund Väljer att vara anonym i detta, med respekt för de inblandade. En nära vän till mig har/hade ett muntligt avtal med en "kompis" om...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 762
Senast: _Amazing_
·
C
Övr. Hund Jag och min sambo funderar på att skaffa hund. Eftersom vi inte haft någon tidigare skulle vi vilja testa hur det är, alltså vara...
Svar
1
· Visningar
1 057
Övr. Hund Jag och hundarna var ute och gick med en bekant med hennes tre tikar. hundarna var lösa och busade som vanligt. På en raksträcka ser jag...
Svar
8
· Visningar
1 720
Senast: Aslan
·
Övr. Hund Jag brukar bara ge råa ben till Rover men nu har jag fått en hel kasse älgben med massa kött kvar som jag ska koka pölsa på. Naturligvis...
Svar
1
· Visningar
2 343
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Har funderingar på att någon gång i framtiden köpa hund och har därför spånat en del på vilken ras jag skulle vilja ha. Under mina tonår...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
29 277
Senast: ajdidodii
·
Övr. Hund Hahahha Skulle era hundar acceptera att ha detta på sig och göra från sig i? http://www.youtube.com/watch?v=-IrlhLF1c3k
Svar
11
· Visningar
1 716
Senast: Lionheart
·
Övr. Hund Vi har ett danskt jaktlag som kommer varje år och jagar på våra marker. De är mest vid den andra gården men ibland även här där vi bor...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 711
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Ja, jag förstår ju att det finns fördelar och nackdelar med det, hur hade ni gjort? Det gäller en renrasig labrador som är uppfödd på...
2
Svar
35
· Visningar
6 783
Senast: MiniLi
·
S
Övr. Hund I våras fick min älskade tax avsluta sina dagar 16 år gammal. Han var för mig väldigt speciell och det var hårt att inse att hans liv...
Svar
4
· Visningar
976
L
Hundhälsa Rent blod då alltså. Hon har varit dålig i magen sedan i söndags, hon är en maghund så är inte helt ovanligt. Igår hade bajset en...
Svar
7
· Visningar
13 859
Senast: Lionheart
·
Hundhälsa Är det lämpligt att använda liniment (Radital, hästliniment) på hund? Tål deras hud det och är det inte risk att hunden slickar i sig...
Svar
2
· Visningar
8 611
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Vi fortsätter att bekanta oss med hundraser. Var igår och tittade på toy-terriern, en kul hund, men lite skygg och väldigt kvick. Tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
18 335
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Min tjej har emellanåt (rätt ofta) gaser i magen, hon pruttar alltså väldigt högljutt. Det luktar inget utan verkar mest vara luft. Hon...
Svar
5
· Visningar
2 578
Senast: sonette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka