Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Vilka sjukdomar/ defekter kan man själv minska risken för när det gäller val av individ? Vad för krav ska man ha på föräldrarna rent...
Svar
13
· Visningar
1 141
Senast: Kivina
·
Övr. Hund Någon här inne med personliga erfarenheter? Vad börjar man med? Hur gammal ska hunden rimligtvis vara när den börjar tränas inför...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Bibbi85
·
Hundavel & Ras Ös på med rastips till min kompis tack. Det ska vara en lättlärd och lättmotiverad hund, en hund med bra lek och stort...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att eventuellt skaffa en västgötaspets i framtiden och har några frågor om rasen. Finns här någon som har...
Svar
8
· Visningar
2 330
Senast: newaliphy
·
Övr. Hund Efter första året med hund i huset så kvarstår detta mysterium med svansen. Svansen verkar på något vis leva ett eget liv. Den sopar...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 919
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
4 273
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa Min valp på 8 månader har haft svår diarré sen i fredags och hon har inte druckit eller ätit på några dagar nu. Svårt att veta exakt när...
Svar
6
· Visningar
4 700
Senast: Monstermom
·
Hundavel & Ras Vi tog bort vår hund för 6 månader sedan av hälsoskäl. Nu har den tuffaste sorgen lagt sig och vi funderar lite på att berika familjen...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 660
Senast: Fisherling
·
Hundavel & Ras Vi har en "liten" diskussion på kattsidan om man skulle kunna avla på jaktkatter och då kom frågan upp vad man skulle göra med de katter...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: starcastle
·
Hundavel & Ras Ursäktar eventuellt förvirrande rubrik, men det skulle bli lite väl långt med "meriterande avelshundar" i den också. ;) Det är inte...
2
Svar
39
· Visningar
5 196
Senast: HeleneK
·
Hundhälsa Herr pudel har gått upp i vikt igen... Han verkar vara konstant hungrig och går och kraffsar vid matskafferiet i ett O_o Han äter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 389
Hundavel & Ras I år är ju sista året man kan ställa kastrerad hane och det tänkte jag göra någon gång i alla fall. Nu har jag en ras som måste ha...
2
Svar
21
· Visningar
1 770
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Professorn (som är 1 och ett halvt år) har sedan förra hösten behövt medicineras för gastrit. :down: Först var det två omgångar med...
Svar
18
· Visningar
4 149
Senast: nilie
·
Hundhälsa Gaia var helt plötsligt varm och väldigt öm i ena tassen i tisdags morse och haltade. Dagen innan så hade hon trampat på en vass liten...
Svar
5
· Visningar
2 368
Senast: nilie
·
Hundhälsa Hej! Hittade idag larver i min 14-veckors valps bajs. Hade tabletter för avsmakning hemma så gav det direkt. Men jag undrar nu om det...
Svar
5
· Visningar
1 740
Senast: Madick
·
Hundavel & Ras Hej kära bukefalister, jag behöver hjälp av er igen :D:D Jag söker efter en expert på "franska hundar". Det jag behöver hjälp med är...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Hittade ingen tråd om viltspår så jag passar på att skapa en! Är sugen på att ta tag i viltspårandet igen, vi har godkänt anlagsprov...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 238
Senast: ElinAgnes
·
Övr. Hund Blir kokobängknäpp! :rage: Vad heter plattformen på det engländska jäkla språket!? Alltså en sån här, så ni i alla fall vet vad jag...
Svar
19
· Visningar
2 696
Senast: ptr
·
Hundhälsa En sak jag gått och grunnat på sen vi skaffade vår valp är, varför ska en vuxen hund bara äta 2 ggr/dag? Har inte hundar samma...
2
Svar
33
· Visningar
7 475
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Ja kära ni Det är dags för våran gamle trotjänare att lämna detta jordeliv efter 11 år som hushållets äldsta hund, med en...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Rurik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka