Kastrerad hund bli champion

Förmodligen en onödig kommentar då du brukar ha koll men du har väl intyg på att båda testiklarna låg rätt belägna i pungen innan kastrering :)?
Annars är det totalt kört.

Jepp :)
Jag skulle nog inte ställa alls om det inte vore för att rasspecialen är så himla trevlig. Vi får se om jag hinner med att få meriter och hinna ställa någon gång i bruksklass innan det är för sent. Annars kan gärna brorsan få CERT:et istället, han är lika snygg och har kulorna kvar.

Jag tycker att det är vettigt att kastrerade hanhundar inte får lov att ställas ut från och med nästa år. Testiklarna är faktiskt en exteriör sak, då de sitter på utsidan av kroppen. Man får inte lov att ställa ut en hund som amputerat svansen (man kan få dispens att få en bedömning av hunden vid ett tillfälle utom tävlan), så för min del så är ju avsaknad av testiklar samma sak.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 033
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V