Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Ja, som rubriken säger skulle jag behöva en klippmaskin till corgin. Den ska inte vara till att klippa hela hunden utan för att klippa...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Jag har en bil idag där hundarna åker i bagaget, med lastgaller framåt och jeppegrindar bakåt, jag skulle egentligen vilja fälla...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Och_Aye
·
Hundhälsa Tänkte höra om någon hade lite erfarenheter att dela med sig av. Innan jag fortsätter, jag har sökt jourhavande distriktsveterinär i...
Svar
11
· Visningar
12 351
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Vad får jag som hundägare ut av ett BPH-test som jag inte redan känner till om min hund? Jag förstår att BPH-beskrivningar kan vara av...
2
Svar
32
· Visningar
1 930
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Nu behöver jag lite hjälp! Jag har bara anmält hundar till jaktprov de senaste 13åren men nu ska vi börja ställa ut och jag känner mej...
Svar
7
· Visningar
508
Senast: Lazy Lady
·
Hundavel & Ras Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli? (Vi förutsätter att det finns...
54 55 56
Svar
1 110
· Visningar
66 129
Senast: fejt
·
Hundhälsa Hej! Ville bara få lite råd, min berner svalde en liten ankelstrumpa idag, så den är ju varken så stor eller tjock. Grejen är att han...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Wibbe
·
Hundhälsa Ska kastrera min lilla skrutte och börja tänka på priser för det på olika kliniker I min gamla stad kostar de runt 4500 och i en mindre...
Svar
16
· Visningar
4 284
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Vi planerar att skaffa en Rottweiler inom en ganska snar framtid. Vi har en oreggad "Rottweiler" som börjar komma till åren och vi vill...
2
Svar
21
· Visningar
2 750
Senast: Liran
·
Övr. Hund Om jag vill lära mig allt (eller ja :p;) ).. vart börjar jag då? Tänker mig att biblioteket borde kunna vara en bra startplats, men...
Svar
8
· Visningar
684
Senast: Ankan
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera lite... Jag har alltid varit emot blandrasavel. Det finns så många raser redan att välja på, vi kan föra...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 370
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Vid två tillfällen idag verkar min Lundehund (snart 6 år) plötsligt ha mycket ont. Ni får gärna komma med idéer. - Den första gången...
Svar
17
· Visningar
4 626
Senast: Nikko
·
Hundhälsa Vår tax/dreverkorsning började för några månader sedan att tappa lite päls under ögonen. Vi bytte foder och det försvann direkt och...
Svar
6
· Visningar
2 452
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag har en vädringskrok som när jag köpte den för 8-9 år sedan var godkänd av försäkringsbolag. Dvs. om någon bröt sig in i bilen när...
Svar
9
· Visningar
3 269
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Är det vanligt att gamla hundar får "vårtor"? Herr pudel fyller 9 i år och har fått en på halsen och en på rumpan, kan tycka att den...
Svar
7
· Visningar
8 381
Hundhälsa Har en niomånaders Keeshoundkille som jag börjat fundera på om jag ska kastrera. Pratade med veterinär och hon sa att vissa långhåriga...
Svar
13
· Visningar
2 446
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Jag har en Oster kloslip men "slippappret" är slut. Har för mig att jag läst att man kan köpa billiga på Clas Ohlson(?) som passar men...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Lona
·
Hundhälsa Som rubriken säger, men framförallt med syfte till valp. Var sover valpen bäst? De flesta verkar insistera på att valpen måste sova i...
2
Svar
34
· Visningar
7 852
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Är intresserad om denna ras kanske kan bli en eventuell familjemedlem i framtiden och vill vara så påläst som möjligt och verkligen...
2
Svar
21
· Visningar
8 389
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30