Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du verkar bo med ungefär samma premisser som oss. Vi har visserligen ett ganska stort rum, men även en gigantisk säng och massa garderober som tar upp en hel del utrymme
Vi ska försöka knopa ihop rum till en valpbädd i sovrummet och det borde gå, problemet är när hunden har växt till sin fulla storlek
Som tur är har vi förhoppningsvis flyttat till större då.
Sambon säger också tvärnej till hund i säng, hellre utan hund då precis som din man. Men i och med att vi ska ha eurasier (mycket fluff) så vill jag helst inte heller ha hund i säng då jag hatar hår i ansiktet/på kroppen när jag sover. Har råkat slå till sambon i sömnen flera gånger när han lagt sin lugg i mitt ansikte
Du behöver inte oroa dig att en bädd inte ryms, jag känner ingen eurasier som sover i bädd. Mina kan ligga en stund i säng/soffa men sedan går de ner. Bädden stod orörd förutom när Zeppe var valp, han kissade i den. Så tacksamt..
Har upplevt separationsångesten på nära håll hos en kompis hund. Den hade inga problem att vara i annat rum utan det var att lämnas helt ensam som inte gick.
Inte jag heller, vad jag utläst verkar det vara någon teori om att valpar som sover i sängen utvecklas bättre till vuxna med grundtrygghet o självsäkerhet. Själv tycker jag det låter som flum.Jag har svårt att se kopplingen mellan separationsångest och sova i tex sängen?
Alltså jag har ingen aning.Vad kan ni säga om detta, kära bukefalister?
I Sverige så får man inte ha hundar i bur.Mina sover i varsin bur i sovrummet.
I Sverige så får man inte ha hundar i bur.
Så för oss som bor där är det inte ett alternativ.