Om du skulle köpa hund NU?

Om vi säger såhär...
Jag gick in på blocket i väntan på att min kropp ska chilla lite så jag kan sova. Kollade, för skojs skull, hundannonser i angränsande län. Hittade en annons från en kennel som har en am. cockervalp kvar som letar nytt hem. Och mitt hjärta smälte för de ögonen :love:
Så just nu: En cocker!

Just nu: en till saluki :love:
När jag vaknade i morse blev Aysu och Ebrah på myshumör, så vi låg ihoptrasslade alla tre i en stor hög och tvättade och kliade på varandra :p Helt underbart sätt att starta dagen på.

Känner att jag saknar en schipperke i mitt liv. Tur att mamma har en som jag kan låna ibland. Trivs väldigt bra med bara en hund men senaste dagarna har saknade efter Mille gjort sig påmind och så råkade jag se några bilder på supersöta schipperkevalpar och blev väldigt sugen på en ny men det får vänta.

I dag vill jag ha en svensk lapphund. Men det är nog för att jag går omkring och tänker att jag vill ha en "fjällhund" (att vandra med) och det är väl egentligen alla hundar. Ja, och så för att jag tycker att de är väldigt fina och i bra storlek. :)

Just nu har jag lite noja för att jag kommer få hem en valp. Av en lite större ras (golden). Som kommer bada i alla surhål och dra in massor med smuts.

Så just nu vill jag nog ha en vuxen hund, färdigtränad avseende vardagsträning (koppel, ensamhet, inkallning m m). Liten, lugn och korthårig.

Idag vill jag ha en liten hund! Fast inte så liten som den chihuahuavalp jag såg på eftermiddagen (den var verkligen minimal!) utan typ.. italienare.

Jag funderar på en stampe
received-1745789969036479.jpg

Idag funderar jag helt plötsligt på en liten finsk lapphund. Kom och tänka på en underbar hane jag var dagmatte till förut och saknar honom såå :o

Lite mer fart och fläkt än i de eurasier jag nu för tiden håller mig till :laugh:

Nånting oerhört bildskönt. Vinthundar tex! Massa massa vinthundar skulle jag skaffa :love:
Vi kan bo grannar, så får du lite sällskap av mina dårar och jag kan kidnappa någon liten söt hund vid tillfälle! Jag är ju lite sugen på små söthundar ibland :angel: Fast... just nu dagdrömmer jag åter igen om en azawakh... eller en valp efter Ebrah om hon nu ska få sådant i framtiden.

Jag var ringsekreterare nyligen och förutom att jag såg en massa raser som jag verkligen inte vill ha så satt jag och dreglade över de skotska hjorthundarna. De är så läckra, jag kan verkligen se en ligga framför brasan!
Och sådana personligheter dessutom! :love: Min väns hjorthund som tyvärr gick bort alldeles för ung, var fantastisk. Han var liksom född till en riktig surgubbe a la Ove. Det var en hund med principer samt en rävlya bakom varje öra. :love:

FNkTyw041nullLwrwCyd8LTiL7xXKUkk66oRZpFVF41rYIVwllGMyN-ByFqVvi9UXe4QdwpO8iq7EaK9zbFPEbefOa3dLscjYmsDHbvjDHVuh-CPkQV6sG27XHQpTEHbHyDFVFguWDeFGMg2cU6JEueQA1D7XjSRotvFooMr09rFo1seQHW4Yes6hrSbLMIT-sogJU6ybo4SyLvnUFT5Oe1R7uf5KN--wWa32uccyZ9RXGjY1XxsCd6DtrrPSUEYoPnu84Uhm3YeVR71mKxGDMaAaeU8W6U7RQqyf8Bvia2-QFW-LvnpGJwmO-jvrKT3Mhp9PtbZPiiaVi7PW36Hcqe4uukBdVG_KOeVKGetd8uM4PjbJRvR68w_ACkS6G5opthIvC5N3D6LEx5scbYA2q8Op0dqu8Y1hKDzRMFdJz_iiCUVVsZmmBEPtS_IguX9AR3viLC8uCX-9SDC1B6rRhOiD9DF35RXHXcomA7PVEsnI3Z3-qCuZXFLNXUFhcNC5-_9knZv9w0Vi4kFBhTEwuqBtXdruKWOrpfw4NXAJGLBHjYAQpvw8sgWo7yRnJ6WzN4FvyyV8T9EcIhKhE5LoSldayZ0d9et6vCZ7rYq-dCp8EMO=w1536-h973-no

(Svansson och hjorten älskade varandra, förutom ibland när hjorten tyckte att Svansson skulle växa upp :D)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar