Om du skulle köpa hund NU?

Om jag bara skulle lyssna på hjärtat så skulle jag köpa en lagotto som är släkt med min tant :heart Som tur är säger hjärnan nej, nu ska labben få lite egentid ett tag. Dessutom ska nästa lagotto inte vara släkt med min tant, utan nytt blod, annan färg och en hane.

Tillbaka hos riesen, riesen, riesen. Logiskt är det dumt som förstahund, men jag halkar ALLTID tillbaka på riesen.
Har en mycket bra Risenuppfödare i vår klubb. Relativt nyinflyttad från Tyskland med sina hundar. Riktigt fina brukshundar som även fixar skyddet fint :up:
Det är nått visst med dessa ståtliga skägg:love:

Har en mycket bra Risenuppfödare i vår klubb. Relativt nyinflyttad från Tyskland med sina hundar. Riktigt fina brukshundar som även fixar skyddet fint :up:
Det är nått visst med dessa ståtliga skägg:love:
Åh, PM:a :D Ja, jag hamnar ju alltid hos skäggen efter en stund igen. Då får jag skäggbegär, går hem till vänner som bor nära och har de två jag postade bild på häromdagen på FB, OCH BLIR MER SUGEN :angel:

Visst kan du ha en riesen som förstahund. En bra riesen är en okomplicerad och förlåtande hund. Gå några kurser på Brukshundklubben bara.
Håller med. Självklart kan man ha en risen som första hund!!
En mentalt stabil brukshund ska absolut kunna ägas av en förstagångsköpare bara den får fysik och mental stimulans och man som ägare är engagerad och ödmjuk.
Får ofta höra detsamma om schäfer, ändå har vi förstagångsköpare ur samma kullar som vi har haft tjänstehundar och det har gått utmärkt :)

Åh, PM:a :D Ja, jag hamnar ju alltid hos skäggen efter en stund igen. Då får jag skäggbegär, går hem till vänner som bor nära och har de två jag postade bild på häromdagen på FB, OCH BLIR MER SUGEN :angel:
Ska höra med sambon när han kommer hem i morgon om vad de har för Kennelprefix...om de hunnit skaffa ett här i Sverige. Annars kan jag tipsa om en annan som har mycket trevliga risens. Hon driver hundpensionat där mitt skägg varit kund så jag har sett en del av hennes hundar.
Hur hennes hälsostatistik ser ut vet jag dock inte. Kolla upp sånt noga. Det finns en del skitrisens tyvärr. Men också riktigt bra!

Visst kan du ha en riesen som förstahund. En bra riesen är en okomplicerad och förlåtande hund. Gå några kurser på Brukshundklubben bara.

Håller med. Självklart kan man ha en risen som första hund!!
En mentalt stabil brukshund ska absolut kunna ägas av en förstagångsköpare bara den får fysik och mental stimulans och man som ägare är engagerad och ödmjuk.
Får ofta höra detsamma om schäfer, ändå har vi förstagångsköpare ur samma kullar som vi har haft tjänstehundar och det har gått utmärkt :)

Oh, nu ger ni mig ju hopp :D
Kurser blir det iaf ett flertal. Jag är bara boknörd, jag har aldrig tränat hund själv liksom.

Ska höra med sambon när han kommer hem i morgon om vad de har för Kennelprefix...om de hunnit skaffa ett här i Sverige. Annars kan jag tipsa om en annan som har mycket trevliga risens. Hon driver hundpensionat där mitt skägg varit kund så jag har sett en del av hennes hundar.
Hur hennes hälsostatistik ser ut vet jag dock inte. Kolla upp sånt noga. Det finns en del skitrisens tyvärr. Men också riktigt bra!
Ekhöjden? :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar