Skillnad på utställning och bruksrottweiler?

Absolut är det så, försäkringspremier ger verkligen svart på vitt angående bolagets kostnader för veterinärvård och livförsäkring för varje ras. Varje aktuarie eller försäkringsmatematiker sätter premien i relation till den statistiska risken. Låg risk för sjukdom eller olycka=låg försäkringspremie. Hög risk för sjukdom eller olycka=hög premie.
Sedan finns det ju också rasklubbarar som säger "behandla det här problemet hemma, gå inte till veterinär om hunden får problem för då får vi alla så dyra försäkringar"...

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hej! Jag och min sambo funderar på att skaffa hund någon gång inom en relativt snar framtid och vi funderar alltså därför på vilken ras...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 115
Senast: eldhroka
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 050
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka