Hej tack för bättre svar denna gången!
Än en gång så vill jag påpeka att vi kommer ju att se till att hunden får så mycket aktivitet den behöver, vilket många utav er inte verkar tro?
Och någon utav er nämnde promenader på två timmar, under en dag så kommer ju den sammanlagda tiden av promenader bli mycket mer än 2 timmar men menar att jag kanske inte hinner att vara ute med hunden 2 timmar i streck varje dag, om man slutar jobba 17 så är det väldigt svårt att hinna med att vara ute så länge i ett enda streck.
Hunden kommer att få sin aktivering, kommer antagligen få följa med till stallet och springa med på ridturen, kommer att få sin vardagslydnadsträning varje dag, träffa mycket andra hundar att leka med då alla i hela familjen har hund så aktiveringen är inget att oroa sig för men då vi faktiskt båda arbetar heltid så vill jag såklart inte ha en hund som blir understimulerad utav att kanske en dag inte hinna med så mycket mer än faktiskt de dagliga promenaderna om tiden tyvärr inte finns just den dagen.
Rhodesian ridgeback har jag läst om mycket, men många säger att det är en ganska vek hund, har själv inte träffat någon utan nu pratar jag bara utifrån vad jag hört. Då det finns barn i familjen (inte våra barn men i släkten) så vill jag helst ha en så trygg hund som möjligt, jag vet att det är vårat jobb att göra hunden trygg men vad jag menar är att jag vill gärna inte ha en ras som har som kännetecken att va vek av sig.
Jag skulle helst vilja ha en korthårig hund, ingen som kan något om bullraserna? som sagt så har jag tittat mycket på bullmastiff, någon som har information om den rasen?