Engelsk staffordshire bullterrier! Erfarenheter av rasen?

Jag sneglar ofta på staffe och tänker att nästa hund blir en sån. Älskar ju verkligen mina dvärgpinschrar, men Ivan är inte direkt någon sporthund och Billy fyller 7 i år. Även om han har många år kvar så kommer jag vilja fortsätta träna och tävla mer agility, och vill så gärna börja med draghundsport, så det känns som att det finns plats för en hund till i flocken så småningom...

Tänker in det i en 5-årsplan i alla fall.
(Drömmer om en staffe i smallklass.)

Jag sneglar ofta på staffe och tänker att nästa hund blir en sån. Älskar ju verkligen mina dvärgpinschrar, men Ivan är inte direkt någon sporthund och Billy fyller 7 i år. Även om han har många år kvar så kommer jag vilja fortsätta träna och tävla mer agility, och vill så gärna börja med draghundsport, så det känns som att det finns plats för en hund till i flocken så småningom...

Tänker in det i en 5-årsplan i alla fall.
(Drömmer om en staffe i smallklass.)

Kolla dels Quinlent för deras tikar är jävligt små. Sen ska en kompis para Kjapps halvsyster och hon går i small. En riktigt häftig liten raket. Vill du ha en i small måste du gå på tik dock för sannolikheten att få en hane som går i small är väldigt väldigt liten. Rasstandarden säger ju 36-41 cm på staffar och många hanar nosar på den övre gränsen. Och så har vi min bjässe då på 43. hahaha.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är i början på mitt hundletande och surfar runt på massor av uppfödares hemsidor just nu. Någon kanske minns att jag varit och är...
Svar
10
· Visningar
2 183
Senast: Laa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 828
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 060
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar